Komentarze (8)

ataxbras

@festiwal_otwartego_parasola Lewactwo to straszna zaraza - nie pozwalają ludziom bezmyślnie zapierdalać tonowym klocem stali i plastiku. Co za kraj.

Fulleks

@festiwal_otwartego_parasola A ile czasu stracili ludzie na dojazdach dzięki ograniczeniom prędkości ? Jeśli 100 000 ludzi (600k populacji helsinek) dojeżdża do pracy o 5 minut dłużej to rocznie tracą jakieś 250 lat (jakieś 4 żywoty ludzkie). Koszt nadal istnieje, tylko został ukryty.

Mikel

@Fulleks Skad zalozenie ze ograniczenie predkosci ogranicza plynnosc ruchu? W wielu przypadkach jest wrecz odwrotnie. Ograniczenie ruchu spowodowalo ze ruch odbywal sie plynniej.


"Szwedzi po wprowadzeniu w centrach miast strefy „Tempo 30” zmierzyli tam średnią prędkość pojazdów i okazało się, że wynosi ona ok. 25 km/h. W Poznaniu, gdzie kierowcy mogli jeszcze do niedawna jeździć dwa razy szybciej, średnia prędkość wynosiła niespełna 18 km/h."

Czytaj więcej na Prawo.pl:


https://www.prawo.pl/samorzad/kolejne-ograniczenia-predkosci-poprawia-bezpieczenstwo-i-plynnosc-ruchu-w-miastach,90396.html

Fulleks

@Mikel @festiwal_otwartego_parasola tak i nie. Jakkolwiek dla centrów dużych miast to może mieć sens, tak na przedmieściach i miejscach gdzie korki nie występują już nie. Sam mieszkam w mieście gdzie centrum to jakieś 20 ulic na krzyż, a reszta to przedmieścia, gdzie korkiem nazywa się sytuację w której nie przejedziesz przez sygnalizację świetlną na jeden raz. Boję się jednak dopuszczenia lewaków do ustawiania prędkości, bo zaraz się okaże, że strefa zabudowana na wypiździajwie zadupnym, gdzie wybudowano 3 domy wzdłuż trasy krajowej będzie miała ograniczenie do 30 km/h bo w centrum Warszawy są korki.

Mikel

@Fulleks Podajemy Ci źródła, które mówią o tym że badania naukowe pokazują jak chłopski rozum powoduje błędne postrzeganie świata i błędne rozwiązania. Co robisz? Na chłopski rozum domniemujesz że takie rozwiązanie nie sprawdzi się w jakimś pcimiu dolnym bo tam jest inaczej. Normalnie, IksDe xD


reszta to przedmieścia, gdzie korkiem nazywa się sytuację w której nie przejedziesz przez sygnalizację świetlną na jeden raz.

Akurat to jest właśnie przykład miejsc gdzie zmniejszenie prędkości i zmiana sygnalizacji świetlnej na skrzyżowanie równorzędne bądź rondo, usprawniło ruch.


Boję się jednak dopuszczenia lewaków do ustawiania prędkości

Wyciągnij gwóźdź z mózgu, to strach minie.

Fulleks

@Mikel Nie domniemanie, badania prowadzi się głównie tam gdzie jest problem - w dużych miastach, lub miasteczkach wybudowanych w czasach gdzie szerokość drogi robiło się na dwa końskie zady.

Mikel

@Fulleks Czy ty znowu nie zakładasz z góry? Tym razem że nie ma takich badań? Twoje słowa nie stają się rzeczywistością tylko dlatego że tak powidziałeś. Ciężko się z Tobą dyskutuje, kiedy negujesz rzeczywistość w której obaj żyjemy.


Proszę oto przykładowe badania:


https://cdn.tii.ie/publications/DN-GEO-03084-02.pdf

https://austroads.gov.au/publications/road-safety/ap-r449-14

https://static1.squarespace.com/static/61d570b3a2957b5f755587d2/t/626b9c236d973e7e351a7f04/1651219497094/Phase+1+Report+-+Surrey+Rural+Speed+Limits+Interim+Report+April+2022+FINAL.pdf

Zaloguj się aby komentować