Zakaz aut spalinowych od 2035 r. Komisja Europejska utrzymała cel zeroemisyjności

Komisja Europejska poinformowała w środę o utrzymaniu w mocy przepisów, zgodnie z którymi od 2035 r. na rynku unijnym dopuszczalna będzie sprzedaż jedynie samochodów o zerowej emisji CO2. Wkrótce KE ma jednak przedstawić zmiany, dające producentom samochodów większą elastyczność we wdrażaniu norm.


W odpowiedzi na obawy o przyszłość sektora motoryzacyjnego w Europie, KE pod koniec stycznia rozpoczęła dialog z branżą. Jego zwieńczeniem jest przyjęty przez unijnych komisarzy w środę plan działania dla sektora, w ramach którego KE przekaże w ciągu najbliższych dwóch lat 1,8 mld euro na wsparcie przedsiębiorstw produkujących baterie w UE. Pieniądze te będą pochodzić z Funduszu Innowacji; z tego samego źródła pochodzi 3 mld euro, z których sektor może korzystać od 2024 r. [...]


#uniaeuropejska #komisjaeuropejska #motoryzacja #rynekmotoryzacyjny #zeroemisyjnosc #2035 #gazetaprawna

Gazetaprawna

Komentarze (5)

Dynamiczny_Edek

Wiele się może wydarzyć rzeczy niespodziewanych między ustami a brzegiem pucharu. Jeszcze 10 lat.

Nemrod

@Dynamiczny_Edek Tylko to już ma wpływ na rozwój lub jego brak silników i samochodów spalinowych. To nie jest tak, że koncerny będą inwestowały miliardy euro, bo być może ktoś kiedyś coś zmieni.

Dynamiczny_Edek

@Nemrod inwestować mogą i niech to robią przyda się konkurencja. Osobiście uważam że jest to wyznaczenie trendu i pchnięcie rynku w stronę elektromobilności na zasadzie kija. To czy zakaz będzie egzekwowany może zależeć od wielu czynników, koniunktury, relacji między państwami, tego gdzie względem reszty świata będzie Europa za te 10 lat, kto z czego i jak efektywnie będzie w stanie pozyskiwać energię elektryczną.

Nemrod

@Dynamiczny_Edek No właśnie tego nie robią, bo nie ma sensu, skoro za 10 lat tego nie będziesz mógł sprzedawać! W tym jest problem. Ty też możesz zainwestować i zacząć kopać fundamenty i lać beton pod CPK na swoim ogródku, ale jeśli wiesz, że w twoim ogródku nie pozwolą na budowę CPK, to cała ta inwestycja nie ma sensu.

Nikt oprócz rządu nie lubi wywalać pieniędzy w błoto.

Dynamiczny_Edek

@Nemrod Niemcy stoją na automotive, mają też największy wpływ na politykę Eu. Myślę, że takie sprzężenie zwrotne daje dostęp do większej ilości nieoficjalnych informacji i znajomości trendów.

Zaloguj się aby komentować