@wiatraczeg tlumaczenie:
Kilka lat temu stworzyłem wbudowany projekt wspierający interakcję gestów, który wykorzystywał przesunięcie w prawo i w lewo do realizacji efektów wizualnych. Jednak zawsze borykałem się z problemem, że w przeszłości czujniki gestów opierały się na zasadzie optycznej, co wymagało utrzymania czystości i unikania zakłóceń, aby zapewnić ich prawidłowe działanie. W przeciwnym razie trzeba było „wyciągać” dane z zakłóconego tła, co nie było łatwe. Czy istnieje więc sposób na rozwiązanie tego problemu poprzez poprawę czułości czujnika gestów, jednocześnie utrzymując dobrą wydajność? To zawsze było trudnym wyzwaniem, którego nie mogłem rozwiązać.
Aż do teraz. Postanowiłem stworzyć kolejny interesujący projekt interaktywny i ponownie poszukać czujnika gestów, który spełni moje wymagania. Okazało się, że nie tylko go znalazłem, ale jest on nawet znacznie lepszy. Czułość i precyzja są wyższe, a nawet umożliwia dokładne określenie pozycji ręki w przestrzeni 3D. Dzięki temu może wnieść więcej kreatywności do moich projektów.
Ostatecznie udało mi się stworzyć czujnik gestów zdolny do przenikania przez obiekty. Wykorzystuje on protokół komunikacyjny I2C, co pozwala na łatwą integrację z mikrokontrolerami. Złożone algorytmy mogą być obsługiwane przez mikrokontroler, podczas gdy czujnik wymaga jedynie prostego połączenia I2C do pomiaru gestów.
Styl mojego filmu koncentruje się głównie na narracji wizualnej i jest skierowany do szerokiego grona odbiorców. Dlatego pewne szczegóły techniczne nie zostały wyjaśnione, ale wszystkie źródła informacji zostały wymienione jako odniesienia. Mam nadzieję, że ten materiał będzie pomocny dla wszystkich zainteresowanych i może dostarczyć pewnych inspiracji osobom poszukującym rozwiązań technicznych.
Nagrywanie dźwięku do mojego filmu odbywało się w nocy, więc nagrałem głos narracyjny typu A-Roll, aby dostosować dźwięk do obrazu. Jeśli niektóre fragmenty dźwięku w filmie są trudne do usłyszenia, proszę o wyrozumiałość.