Witam szanowne grono:D
Będę się niedługo zabierał za taki projekt https://davidmcluckie.com/heavy-duty-car-ramps/
Mam teraz pytanko do kogoś kto ogarnia obliczanie wyboczenia (to chyba to). Mianowicie chciałbym te nogi na końcu (700 mm długie) zastąpić profilem zamkniętym. Czy mogę użyć 50x50x2.5 zamiast tego kątownika GW 50x5? Ewentualnie czy są jakieś super proste kalkulatory online? Żadnych inwentorów itp programów nie mam.
Dzięki za pomoc:)
#budownictwo #diy
rm-rf

@LaMo.zord odważny jesteś, ale to chyba zależy od punktu widzenia. Ja chyba pod takie coś bez atestów i dodatkowych kobylek by podeprzeć auto bym nie wszedł. Mój kolega pod podobną konstrukcją wyzionął ducha więc mam lekki mindfuck jak mam wejść nie do kanału. Z pytaniem nie pomogę ale wiem, że ktoś kto się będzie wypowiadał musi wiedzieć pewnie czy profil jest bezszwowy i jednak chyba stopy metalu również się od siebie różnią.

LaMo.zord

@rm-rf akurat konstrukcja testy przeszła u autora busem więc raczej bez problemu:) Wszystko się będzie rozbijać o jakość spawów. Materiał oczywiście s235 bo ulepszane nie będzie, a co do profilu to bezszwowe są rury:) Profil taki normalny w handlu to ma ten szew:)

rm-rf

Całe życie coś się człowiek uczy. Dzięki. No ja raczej myślałem o najezdzaniu na to swoim autem 2,5T

LaMo.zord

@rm-rf moje prawie 3 waży to akurat:) Zobaczę co i jak, najwyżej zrobię jak projekt mówi, tam przynajmniej sprawdzone:)

Tyglys

Łap pieruna, dla zasięgu Zeusie.

spawaczatomowy

@LaMo.zord jedna sprawa połączenia spawane, druga sprawa zastosowany materiał, a trzecia (dla mnie największy hit w tym projekcie) to metastabilność tych najazdów. Aż się prosi o tragedię

456d6a4f-5e96-4bf5-81e5-8e2289a9c200

Zaloguj się aby komentować