
UOKiK uderza w Vectrę: wysoka kara, zwroty dla klientów i zarzuty za bezprawne podwyżki abonamentów
GazetaprawnaUrząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów po raz kolejny interweniuje wobec Vectry. Mimo wcześniejszych zastrzeżeń oraz kar nałożonych w poprzednich latach, dostawca usług telekomunikacyjnych — zdaniem urzędu antymonopolowego — kontynuuje praktyki uznawane za naruszające prawa klientów. Najnowsza decyzja Prezesa UOKiK nakłada na nią obowiązek wypłaty rekompensat.
Zastrzeżenia Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) dotyczą przede wszystkim sposobu, w jaki Vectra modyfikowała warunki trwających umów. Firma miała wykorzystywać klauzule pozwalające na jednostronne podnoszenie cen abonamentu — i to bez zapewnienia abonentom realnej możliwości rozwiązania umowy. W praktyce oznaczało to, że konsumenci dowiadywali się o podwyżkach już po zawarciu kontraktu, a ich wpływ na dalsze kształtowanie warunków współpracy był znikomy.
Skargi przysyłane do urzędu miały potwierdzić, że proceder trwał mimo wcześniejszych działań nadzorczych. Niektórzy klienci zwracali uwagę, że informację o planowanej podwyżce otrzymywali zaledwie miesiąc po podpisaniu dokumentów, tracąc jednocześnie możliwość rezygnacji bez konsekwencji finansowych. [...]
#wiadomoscipolska #telekomunikacja #vectra #uokik #kara #prawokonsumenta #gazetaprawna