
UOKiK: Bank Pekao zapłaci klientom odszkodowania za nieterminowe rozpatrywanie reklamacji
GazetaprawnaBank Pekao, który w latach 2021-2023 nieterminowo rozpatrywał reklamacje, musi wypłacić odszkodowanie klientom – zdecydował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Klienci mogą otrzymać nawet 2,5 tys. zł odszkodowania.
„Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał decyzję, w której zobowiązał Bank Pekao S.A. do usunięcia skutków naruszenia, w tym do wypłaty rekompensat konsumentom. Decyzja jest efektem postępowania wszczętego po licznych sygnałach konsumentów, którzy skarżyli się, że bank nie udziela odpowiedzi na reklamacje w terminach określonych w przepisach” – czytamy w poniedziałkowym komunikacie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Z komunikatu wynika, że Bank Pekao w latach 2021–2023 „mógł przekraczać ustawowe terminy na rozpatrzenie reklamacji”. UOKiK podkreślił, że Urząd ustalił, że nie chodziło przy tym o pojedyncze przypadki i kilkudniowe opóźnienia i że praktyka miała charakter systemowy, a opóźnienia sięgały ponad 60 dni, najdłuższe zaś przekraczały rok. [...]
#wiadomoscipolska #bankowosc #uokik #bank #pekao #reklamacja #odszkodowanie #gazetaprawna