Udało mi się wczoraj odpowietrzyć układ chłodzenia silnika (auto pracowała chyba kilka godzin a w tym czasie dolewałem płynu chłodniczego). Poprawiłem też zderzak przedni. Posprzątałem w środku i wyjąłem ostatni dywanik pod nogami kierowcy. Włożyłem fotel kierowcy i pojechałem na małą przejażdżkę. Niestety ECU cały czas przestawia auto w tryb awaryjny (max 2000 obrotów) bo są błędy. Najważniejszy to chyba ten od zaworu sterującego geometrią turbiny przez co auto nie ma mocy (brak doładowania) i ECU przechodzi w tryb awaryjny. Kolejny błąd to świece żarowe - mam nowe więc dziś postaram się je wszystkie wymienić. Brakuje mi trochę elementów więc przydało by się pojechać na szrot i zrobić jakieś grubsze zakupy (jak dobrze pójdzie to w tym tygodniu pojadę). Zauważyłem też problem ze wskaźnikiem doładowania który cały czas trzymał wskazówkę na zerze i ani nie drgnęła więc wymieniłem czujnik MAP w kolektorze ssącym na ten oryginalny z tego auta i coś tam zaczęło się pokazywać i wskazówka dyga ale słabo. Przypiąłem 3 moduły od wyposażenia wnętrza - 2 w drzwiach przednich i jeden na podłodze po prawej stronie pod kanapą pasażera. Trochę błędów wysypało ale wszystkie usunąłem - będę monitorował sytuację. Brakuję mi jeszcze czujnika kąta skrętu w kierownicy i taśmy spiralnej pod kierownicą (tą taśmę ciężko dostać i na allegro znalazłem tylko za kilka stówek ale ze wszystkimi manetkami więc trochę lipa). Napełniłem zbiorniczek od wycieraczek i okazuje się, że działają bez problemu. Podczas przejażdżki przypomniało mi się, że coś stuka z tyłu (obiera i stuka) więc dzisiaj zdejmę tylne koła i się temu przyjrzę. Przy okazji może zdejmę tyny zderzak bo wygląda podejrzanie (wczoraj odkryłem, że był malowany i farba z niego odpryskuje na krawędzi; dodatkowo prawdopodobnie ma uszkodzone uchwyty po prawej stronie - auto ma ślady z prawej strony jakiejś przeprawy przez rów ale nic poważnego, same drobiazgi). Wypadało by jeszcze odpowietrzyć układ hamulcowy bo hamulce ledwo działają.
P.S. Cały czas diagnostyka zgłasza mi błędy:
-
P0683 Preheating Control Unit (Feetback)
-
P2620 Motorised Throttle (Feedback)
-
P2014 Flow Shutter Valve (Feedback)
-
P2008 Flow Shutter Valve
-
P0380 Preheating Unit Control
-
P0530 Air Conditioner Pressure Sensor
-
P0480 Cooling Fans Control 1
-
P0403 EGR Valve
-
P0045 Turbo Actuator Command
Przy czym ten od turbo wydaje mi się najbardziej krytyczny dla pracy silnika. Ten od klimy to dlatego, że nie ma gazu. Świece wymienię i się zobaczy. Nie mogę namierzyć problemu z pierwszym biegiem wentylatora bo wszystko wydaje się być ok ale to najpierw muszę ogarnąć temat z klimą i wtedy będę mógł łatwo sprawdzić wentylator (klima włącza pierwszy bieg wentylatora). Przepustnica, EGR i flapy mogą być spowodowane tym, że są to elementy z nowego silnika i nie zgrywają się ze starym ECU ale żeby na przykład podpiąć flapy to musiał bym cały kolektor ssący wymienić bo są z nim zintegrowane. Chyba lepiej wyłączyć te rzeczy z poziomu ECU (podobno się da) i raczej nie są one krytyczne. Dodatkowo wcześniej cały czas pokazywał się błąd przepustnicy i nie dało się go skasować a teraz pojawia się dopiero po jakimś czasie (wcześniej było zwarcie na kablach które naprawiłem). Co ciekawe na samym początku błędy od świec, EGR i klap się nie pojawiały a zaczęły się pojawiać gdy zacząłem tam grzebać więc może coś z kablami jednak.
