Trzeba troszkę rozruszać te tagi
Ostatnio rzeźbię sobie akcesoria do broni. Aktualnie kończę base model latarki wzorowanej na PL-3 Valkyrie.
#blender #grafika3d
9241da9d-b768-46fa-8ae4-304cb6eb889f
d8ab6c78-c97d-4c3b-bf2c-99cdb212b9a5
Zuorion

Jak dodajesz bevele do tego?


Modifikatorami

Remesh+smooth

Zbrush

?

Demostenes

Zarąbioza !

Ile czasu ci to zajęło ??? Mniej więcej

gubi48

fajne! masz jeszcze jakieś projekty związane z bronią? chętnie zobacze

LoneRanger

@Zuorion standardowo ctrl+b. To na razie tylko base model. Z niego będę robił lp i hp. Przy tworzeniu modelu HP dodaje bevel do sharp edges i na to turbosmooth, aczkolwiek zacząłem też z remeshem eksperymentować i wygląda obiecująco.


@Demostenes trudno powiedzieć, czasem siądę na dłużej a czasem na kilkadziesiąt minut dziennie. Strzelam, że koło 10 godzin.


@gubi48 zajrzyj na mój profil w sklepie Epica:

https://www.unrealengine.com/marketplace/en-US/profile/Kamil+Krasicki?count=20&sortBy=effectiveDate&sortDir=DESC&start=0


Wrzucę jeszcze w weekend kilka screenów z pozostałych akcesoriów. Na razie mam 2 latarki, 2 lasery i 3 chwyty.

Dolan

@LoneRanger ciezko by było zrobić coś takiego? Tylko nie wiem czy plastik wytrzyma mocowanie na regulatorze gazowym…

7063c2a8-50e3-4777-a6ec-77a710728143
LoneRanger

@Dolan na pierwszy rzut oka może wyglądać na skomplikowane, ale jak wypełnisz te wszystkie dziury, to masz połowę cylindra, a drugą połowę nieco ściętą. Resztę zrobiłbym booleanami, pewnie troszkę zabawy byłoby z nimi aby idealnie odwzorować te różnice w grubości, ale nie wygląda to tak źle

Belzebub

Kuurła fajnie. A będzie to świecić czy tylko model? Może zaprojektuj montaże na już istniejące latarki? Rzucam wyzwanie - zrób montaż na dolną szynę dla latarki olight S1 baton.

Belzebub

@Dolan AUG owner detected

LoneRanger

@Belzebub sprawienie by to świeciło w Unreal Engine to łatwizna. Wyzwania się nie podejmę, bo modele robię dla zarobku - paczka z akcesoriami trafi do sklepu Epica

Dolan

@Belzebub lubię szroteum ¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯

Horvath

@LoneRanger takie rzeczy lubiłem robić w fusion360, mimo ze słabiutko znałem program to łatwiej i przyjemniej robiło się niż typowym poly modelowaniem w 3ds maxie.

LoneRanger

@Horvath coraz więcej ludzi robi modele do gier w programach CAD a później importuje do Blendera/Maxa i tam kończy. Nigdy nie miałem do czynienia z CAD ale domyślam się, że dużo łatwiej robić skomplikowane kształty, bevele itp.

jenot

@LoneRanger Chcesz to druknąć ?

Pouek

Nie żałuj na filament. Widziałem przypadek jak wydrukowany uchwyt latarki po prostu rozlazł się i odpadł z łoża od temperatury i wstrząsów

Cisiur

@LoneRanger pytanko, wiem że mega z dupy ale... Nie robiłem nigdy nic w grafice 3D, kiedyś bawiłem się Photoshopem ale bardziej jakieś przeróbki itp. Jakiś czas temu z moją fundacja weszliśmy w posiadanie bunkra i wpadł mi do głowy pomysł żeby zrobić jego model 3D. Możesz podpowiedzieć jak się za to zabrać? Czego użyć i jak w ogóle do tego podejść? Projekt to były by 4 pomieszczenia + przedsionek.

Mr.W

Jakie rzeczy drukowane w 3d, mogą zaoszczędzić najwięcej kasy? I te amatorskie i grę profesjonalne?

Horvath

@LoneRanger Do hardsurface programy CADowe są jak znalazł, chociaż widziałem ludzi, którzy hardsurface robią w zbrushu i im to mega wychodzi.

Denis

@LoneRanger wygląda zacnie Nadaj temu trochę kolorków :3

LoneRanger

@jenot nie, nawet się na tym zbytnio nie znam. Wolałbym z neta zamówić prawdziwą za 350 zł


@Cisiur ściągnij darmowego Blendera. Wszystko zależy jak bardzo skomplikowany ma to być model. Jeśli chcesz po prostu coś prostego, same ściany + jakieś proste meble to nie trzeba tutaj specjalnie dużych umiejętności. Do ogarnięcia jak zaznajomisz się z podstawami.

Jeśli chciałbyś już to zrobić nieco bardziej fotorealistycznie, to już trzeba mieć trochę większego skilla + mapy uv, teksturowanie.

Najlepiej zmierzyć wymiary ścian itd. a następnie stworzyć sobie sześcian w blenderze, podać wymiary i lecieć z następną ścianą/podłogą. To chyba najprotsza metoda dla kogoś zielonego.

Mógłbyś też użyć darmowego Unreal Engine - ma on wbudowany taki prosty edytor do planowania poziomów. Silnik ma dostęp do biblioteki Megascans (za free) gdzie znajdziesz tonę realistycznych tekstur i modeli.

Pisz na PW jeśli masz więcej pytań.


@Denis będą kolorki jak skończę wszystkie modele

Alnitak

@Cisiur Wszystko da się ogarnąć. Teraz Blender jest dużo bardziej przyjazny dla nowych użytkowników. Polecam zacząć od jakiegoś poradnika z youtube (np. https://www.youtube.com/@blenderguru). Później im więcej będziesz się orientować w samym narzędziu, to będzie łatwiej. Możesz też napisać na priva, to w wolnej chwili mogę coś wytłumaczyć Ogólnie zasada jest prosta. Chcesz coś zrobić, to zacznij to robić i nie zniechęcaj się po kilku nieudanych próbach. Na początku będzie kupa, potem większa kupa, a w pewnym momencie będzie magia i przełamanie bariery - polecam to uczucie po godzinach prób i błądzenia

sebie_juki

Ostatnio rzeźbię sobie akcesoria do broni. Aktualnie kończę base model latarki wzorowanej na PL-3 Valkyrie.


@LoneRanger siebie oszukasz, matkę oszukasz, ale tomków nie oszukasz. Wiemy, że robisz mocowanie do Kiiroo Keon ( https://www.kiiroo.com/products/keon )


ale jak wypełnisz te wszystkie dziury,


@LoneRanger można podejrzewać, że będzie wypełniał te dziury ...

PiesekChlebek

@LoneRanger no witam ja właśnie uczę się modelowania i robię sobie brońki do modeli robotów, pozdrawiam kolegę po fachu.


BTW, nie lepiej mechaniczne części projektować w jakimś Fusion 360?

82b5e47e-2765-4147-bb65-fdb95255d1bb
LoneRanger

@PiesekChlebek do druku to pewnie tak, ale ja modeluję pod gry

PiesekChlebek

@LoneRanger okej, to zmienia postać rzeczy Powodzonka

Horvath

@PiesekChlebek To Anycubic Mono X 4k?

PiesekChlebek

@Horvath yup, ale ostatecznie żałuję że nie wziąłem jednak Elegoo Saturn S

Horvath

@PiesekChlebek Też mam Mono X 4K, myślę kiedyś zmienić na 6K. Czemu żałujesz odnośnie Elegoo?

PiesekChlebek

@Horvath głównie przez soft. Aktualizacja firmware to jakiś dramat, chyba 2 godziny z tym walczyłem. Niby są tylko dwa pliki, ale jeden jest w dwóch wariantach zależnie od FPGA na płycie głównej, i trzeba się domyślić który trzeba użyć. Dodatkowo trzeba zmieniać jakoś dziwnie nazwy plików żeby drukarka w ogóle je wykryła, gdyby nie poradnik na reddicie to nigdy bym się tego nie domyślił. A bez update firmware podobno nie działa antialiasing...


Plus po aktualizacji softu zmienił się serial number i nie mogę się z nią połączyć po WiFi przez Anycubic Workshop xD


Następne - transition layers. Drukarka po X burn-in layers powinna przestawić się na ustawiony w slicerze normal layer. Czyli np pierwsze 5 warstw naświetla na 20 sekund, a kolejne 2. Zamiast tego warstwy 6-15 są przejściowe i będą miały czasy ekspozycji np 18, potem 16 itd aż dojdzie do warstwy 16. Bardzo utrudnia to drukowanie bezpośrednio na blacie roboczym i ciężko to skompensować, a nie da się tej opcji wyłączyć.


Nie ma żadnego portu do wentylacji, więc ja w swojej musiałem po prostu wywiercić dziurę w kloszu i zamontować adapter do rury.


Tak w zasadzie to jedyne co jest spoko to że pierwsze kilka mm podnosi blat bardzo powoli, a dopiero potem przyspiesza do Rising Speed.

9674de65-d075-4ea0-8ce4-a3e654470556
smoluch

@LoneRanger Idzie coś zarobić na tym markecie epicka? Mam setki modeli enviro, jakieś meble i sam myślałem, żeby wrzucić. Tylko przygotowanie tego to sporo czasu, a jak ma nic nie zarobić to szkoda XD

LoneRanger

@smoluch pewnie odpowiedź zależy od tego kogo pytasz. Ja przez większość czasu miałem tylko jeden model (pistolet) w swojej ofercie i bywały miesiące, że sprzedała się jedna sztuka, ale też takie kiedy ich się sprzedawało kilka. Gdyby uśrednić to i policzyć zarobek na miesiąc to wyszłoby że 300 zł miesięcznie.

Zaloguj się aby komentować