Toshiba ma małą awarię (zużyta igła, zanikał mi od pewnego czasu prawy kanał a jak zrobiłem dogłębniejszą inspekcję to się okazało że prawie nie ma już diamentu na tipie więc pożegnania nadszedł czas, miałem od lipca zeszłego roku więc swoje posłużyła) więc dopóki nie przyjdzie nowa (ta sama co poprzednio - Tonar 387DS do wkładki Shure M75ED Type II) to kręcimy na Technicsie SL-B210 z wkładką Technics P24 na mocowaniu T4P a że wczoraj zaczął się sezon na carbooty to jest i trochę nowych zakupów Wczoraj wygrzebałem m.in. album Beatles for sale za 3 funty, maxi singiel Pet Shop Boys z It's a Sin, kolejną kopię Equinoxe JMJ czy taką fajną składankę new romantic z lat 80 ale najfajniejszym zakupem okazała się ta składanka z festiwalu w San Remo z 1984. Ktoś musiał być podobnym fanatykiem Al Bano i Rominy Power bo w środku znalazłem nawet napisany na maszynie tekst Ci Sara, piosenki którą zwyciężyła na owym festiwalu. Z bardziej znanych utworów jets też Serenata nieodżałowanego Toto Cutugno czy piosenki Pupo czy Drupiego No to arrivederci xD

#muzyka #winyle
79e99961-18f5-405e-a5cb-951e758ab690
06c7548f-4693-485d-a34c-fd93348bd550
5a6dc29f-4f1d-456a-96af-539e202590c5
pol-scot

@MarianoaItaliano trochę ci się tego uzbierało...

MarianoaItaliano

@pol-scot Trochę tego jest. Excel wskazuje 727 pozycji w rozmiarze 12'' i 10'' ;)

4e22be35-af43-46fc-a107-eb4bf2750587
dc24e220-3193-4286-bd97-eaac5ac0b39e
GrindFaterAnona

@MarianoaItaliano jest duza roznica w dzwieku miedzy tymi iglami?

MarianoaItaliano

@GrindFaterAnona Spora, na korzyść Shure - ma głębszy bas i większą tolerancję na niedoskonałości płyty a takich w niezbyt idealnym stanie mam chyba większość. W tym Technicsie natomiast muszę podbijać basy do maksimum a redukować wysokie tony bo w środkowym ustawieniu wzmacniacza dominują przy nim soprany co ma oczywiście swoje plusy w przypadku niektórych płyt ale na mojej ulubionej synthpopowej nabasowanej twórczości niestety ta rozpiętość niskich tonów jest zbyt wąska i mnie denerwuje trochę brak charakterystycznego łup łup z głośników


No i Technics to paskowiec a Toshiba ma direct drive więc ten drugi jest bardziej odporny na pływanie prędkości, tym bardziej że w każdej chwili można ją wyregulować potencjometrem bazując na stroboskopie na rancie w razie czego i mamy znowu ideał a w tym Technicsie trzeba co jakiś czas korekcję robić od spodu śrubokrętem ze względu na gumowy pasek który niestety parcieje z czasem i robi się bardziej luźny. No i do tej Toshiby łatwiej wkładkę jakąś lepszą dostać bo ma standardowe mocowanie a ten Technics ma mocowanie T4P więc wybór wkładek i igieł jest dość ograniczony - ony były głównie planowane jako takie których użytkownik nie będzie musiał nic regulować w żaden sposób i były niestety na tej dolnej połowie w rankingu jakości w latach 80

GrindFaterAnona

@MarianoaItaliano ah to innego gramofonu uzywasz, ja cie zle zrozumialem, ze tylko igly podmieniles. Btw z tym strobolem to fajny patent, kumpel mial taki w technicsie ale djskim, co mialo sens, zeby szybko dostosowac tempo tracków

MarianoaItaliano

@GrindFaterAnona Tak innego, bo dostałem go razem z resztą sprzętu audio jako niesprawny, gratis Dokładnie tak jest, direct drive są w zasadzie djskie bo silnik od razu startuje, nie ma paska który mógłby spaść przy skreczowaniu a nawet takie podstawy typu jak jest cięższa płyta np. nowe tłoczenie 180g to odrobinę wolniej kręci i od tego właśnie jest ten strobe żeby naprawić nieścisłość. Ten mój sprzęt to taki biedniejszy i odrobinę starszy technicznie kuzyn Technicsa SL1200, może się kiedyś dorobię oryginału Idealnie bym chyba chciał jakiś późniejszt model z kwarcem regulującym prędkość i co najmniej pół automat żeby sam odkładał ramię po skończeniu odtwarzania


Toshiba pod swoim brandem zrobiła ich podobno dość mało, szerzej był znany jako Aurex SR-255 ale to jest to samo tylko ma kosmetyczne detale inne.

em-te

@MarianoaItaliano 

Zaloguj się aby komentować