Ta polska branża rosła przez ponad 20 lat, ale to już koniec. "Szansa się zamyka"

Przez dwie dekady polskie firmy aluminiowe rosły dzięki wzrostowi rynku i niższym kosztom niż na Zachodzie. Zdaniem wielu menedżerów to już się skończyło i bez transformacji nie będzie rozwoju. Dziś trzeba poprawy efektywności, robotyzacji i innowacyjnych produktów. 


Segment aluminium w Polsce przeżywa trudne dni. W roku 2023 zużycie aluminium w kraju wyniosło 1,18 mln ton, a w ubiegłym roku 1,21 mln ton. W roku 2022 wynosiło jednak 1,34 mln ton i to już po pięcioprocentowym spadku.


Sytuacja segmentu pogarsza się w całej Europie, w dużej mierze ze względu na problemy motoryzacji i zastój w budownictwie, które należą do głównych odbiorców tego segmentu. Powoduje to problemy z eksportem.


Z drugiej strony trwa mocna presja na marże, ponieważ na rynku kurczących się cen znacznie wzrosły koszty, przede wszystkim energii, która dla tej branży jest bardzo ważna. [...]


#wiadomoscipolska #przemysl #aluminium #wnppl

wnp.pl

Komentarze (0)

Zaloguj się aby komentować