Srodowy przeglad gospodarczy sponsorowany przez rosyjski Kommersant.
#rosja #ukraina #wojna #gospodarka #ekonomia
Chiny w pakiecie rabatowym EXCLUSIVE (to ten headline - i jego wybralem do przetlumaczenia ponizej)
Zniżki na nowe samochody sięgają nawet 1 mln rubli
-
Korespondentka wojskowa Channel One Anna Prokofieva zabita w obwodzie biełgorodzkim
-
Duma Państwowa przyjmuje w pierwszym czytaniu ustawę o pozasądowym ściąganiu należności podatkowych od obywateli
-
Generał Szamarin, oskarżony o korupcję, oczekuje minimalnego wyroku i wysłania do specjalnego więzienia EXCLUSIVE
-
Średnia wartość czeku na zakupy online może spaść w 2025 roku EXCLUSIVE
-
Kolekcja starożytnych złotych monet skradzionych we Francji znaleziona w Rosji EXCLUSIVE
-
Duma Państwowa zaproponowała wprowadzenie repatriacji do Rosji na podstawie pochodzenia etnicznego
-
"Krok naprzód, ale wciąż nie to samo". Pierwsza reakcja światowych mediów na nowe porozumienia w sprawie Ukrainy
-
Parlament Armenii głosuje za członkostwem w UE
-
Walz wziął odpowiedzialność za dodanie dziennikarza do czatu Białego Domu Walz wziął odpowiedzialność za dodanie dziennikarza do czatu Białego Domu
Chiny w konfiguracji rabatowej
Rabaty na nowe samochody sięgają nawet 1 mln rubli
Nadmierne zapasy w magazynach dealerów i importerów doprowadziły do znacznych rabatów na nowe chińskie samochody: zakres rabatów waha się od 150 tys. do 1 mln rubli dla różnych modeli. Firmy starają się rozładować zapasy, których utrzymanie w warunkach wysokiej stopy Banku Centralnego staje się niezwykle kosztowne. Eksperci i uczestnicy przewidują, że okres rabatów potrwa do połowy lata - do czasu wyprzedaży zapasów i ożywienia popytu. W przypadku nowych partii importowanych samochodów nie tylko nie będzie rabatów: ceny prawdopodobnie zostaną skorygowane w górę, według branży.
Nowe chińskie samochody w Rosji stały się tańsze z powodu nadmiernych zapasów, powiedzieli Kommiersantowi dealerzy i eksperci. W większości przypadków spadek nie wynika z rewizji cenników, ale z rabatów, których wielkość waha się głównie od 150 000 do 500 000 rubli. Chociaż w przypadku niektórych modeli może osiągnąć nawet 1 milion rubli, określają uczestnicy rynku. W zależności od marki, korzystne oferty są składane zarówno przez samych producentów samochodów, jak i przez dealerów i importerów. Trend ten dotyczy prawie wszystkich chińskich marek, w tym liderów sprzedaży Haval, Chery, Exeed, Belgee, Geely, Omoda, Jaecoo.
Według Aleksieja Podszczekoldina, prezesa Rosyjskiego Stowarzyszenia Dealerów Samochodowych, rabaty udzielane przez dealerów są "podyktowane desperacją" w warunkach przepełnionych magazynów.
"Jeden samochód przynosi co najmniej 2,5 procent strat miesięcznie, gdy jest wystawiony. A marża na samochodach wynosi 5-6%, co widać w większości umów dealerskich. Dosłownie w ciągu dwóch miesięcy magazynowania zysk znika" - wyjaśnia. Salony samochodowe oferują rabaty, aby sprzedać przynajmniej "na zero" lub ponieść minimalną stratę, podsumowuje Podshchekoldin. Nikolay Ivanov, dyrektor działu nowych samochodów w Rolf, mówi, że utrzymanie magazynu, biorąc pod uwagę wysoki wskaźnik klucza, kosztuje teraz "kolosalne pieniądze".
Renat Tyukteev, dyrektor generalny ds. sprzedaży nowych samochodów w Avilon AG, twierdzi, że oprócz nadmiernych zapasów, umocnienie rubla w stosunku do juana w pewnym stopniu wpłynęło na obniżkę cen. "Wiele marek zdecydowało się wykorzystać tę sytuację do wyprzedaży bieżących zapasów, zmniejszając zyski z przyszłych dostaw" - wyjaśnia.
Według szacunków Iwanowa, ceny samochodów chińskich producentów spadły średnio o 2-4%, tj. o 100-300 tys. rubli, w porównaniu z grudniem, kiedy dowiedziano się o nadmiernych zapasach (patrz "Kommersant" 26 grudnia 2024 r.).
Prawie wszystkie marki z Chin, zauważa główny menedżer, mają teraz zniżkę do 5%.
Andrei Olkhovsky, dyrektor generalny Avtodom Group of Companies, mówi, że średnie rabaty na nowe chińskie samochody wynoszą 300-500 tysięcy rubli dla różnych modeli. "Ale w przypadku niektórych marek sięgają one 1 miliona rubli" - precyzuje. Renat Tyukteev dodaje, że obniżka cen jest obecnie ustalana w ujęciu rocznym - średnio o 4%. Średnia ważona cena nowego samochodu osobowego na koniec lutego, według szacunków Renata Tyukteeva, wyniosła 3,11 mln rubli. "Średni poziom rabatu wynosi 4-5% w stosunku do cen z końca stycznia tego roku" - zauważa menedżer. Evgeny Zhitnukhin, dyrektor handlowy giełdy samochodowej FRESH, wskazuje na zniżki w wysokości 200 000 rubli na modele BAIC i Kaiyi.
Zniżki dotyczą nie tylko marek z Chin, ale także niektórych samochodów Lada, mówi Maxim Kadakov, redaktor naczelny magazynu Za Rulem. Zakres rabatów dla wszystkich marek ekspert szacuje od 150 tysięcy do 350 tysięcy rubli. "Teraz jest dobry czas, aby przyjść do centrów dealerskich i targować się. Co więcej, sytuacja stale się zmienia: jeśli dziś nie znajdziesz opcji, której potrzebujesz, może się ona pojawić za tydzień" - jest pewien pan Kadakov. Zasadniczo rabaty dotyczą samochodów z roku produkcji 2024, a nawet 2023, przypomina dyrektor generalny "Avtostat" Sergey Tselikov. Według obliczeń eksperta, udział samochodów z przedostatniego roku w rabatach wynosi około 5%. Najkorzystniejsze oferty dotyczą mniej popularnych modeli, precyzuje.
Analitycy i uczestnicy rynku, z którymi rozmawiał Kommersant, uważają, że okres obniżek potrwa do wyczerpania zapasów. Andrei Olkhovsky uważa, że obniżki potrwają do połowy lata, chociaż wybór i różnorodność będą się zmniejszać z każdym tygodniem. "Latem rynek się odwróci, "ogon" zostanie wyprzedany, a ludzie znów ustawią się w kolejce" - jest pewien Siergiej Celikow. Nowe partie samochodów, które zostaną sprowadzone do Rosji po wyprzedaży zapasów, będą droższe, mówi Podshchekoldin. Maxim Kadakov zgadza się: "Nie ma żadnych zwiastunów, że ceny w cennikach spadną. Wręcz przeciwnie, wzrosną: nie wszystkie opłaty za użytkowanie są przenoszone przez wiele marek na koszt samochodu".
A poza tym - kurs ropy urals w okolicy 67, a kurs EUR to RUB w okolicy 90



