Specjalista o tych, którzy nie chcą edukacji zdrowotnej w szkołach: To wyraz chorego społeczeństwa

Bardzo dobrze stało się, że do szkół wprowadzono przedmiot edukacja zdrowotna - powiedział prof. dr hab. n. med. Witold Zatoński, który wygłosił w Kaliszu wykład inauguracyjny podczas 34. Krajowej Konferencji Zdrowych Miast Polskich, poświęconej tematyce uzależnień.

Zdaniem prof. Zatońskiego dzieci należy uczyć zdrowia od najmłodszych lat, żeby wiedziały, jak zachowywać się i dbać o siebie, żeby "dobrze wykorzystać swoje życie".


Dlatego - zdaniem naukowca - bardzo dobrze stało się, że od bieżącego roku szkolnego wprowadzono przedmiot edukacja zdrowotna. [...]


Zatoński podał, że 50 lat temu Wielka Brytania przeznaczyła 9 miliardów funtów na wprowadzenie do szkół przedmiotu traktującego o zdrowiu, co - jak podkreślił - przyniosło pozytywne efekty.


- Dzisiaj oni w porównaniu z nami wiedzą o zdrowiu znacznie więcej. Wiedzą np. co to jest alkohol i jak działa na mózg, czym się różni masło od margaryny, na czym polega siła witamin, co to jest odporność i dlaczego nadzwyczajnym osiągnięciem ludzkości są szczepionki - powiedział. [...]


#wiadomoscipolska #edukacja #oswiadczenie #edukacjazdrowotna #szkola #spoleczenstwo #portalsamorzadowy

Komentarze (1)

Bukuria

Sam przedmiot dobry, potrzebny. Z tym, że: technikum, klasa kończy lekcje po siódmej godzinie lekcyjnej. Edukacja zdrowotna ma być na dziesiątej godzinie. Chcąc nie chcąc wypisałam syna, tak samo reszta rodziców, bo nie oszukujmy się, który z uczniów 3 klasy technikum zostanie na tej lekcji?

Zaloguj się aby komentować