Składanie przodu - epizod I
hejto.plStandardowo zachęcam do subskrypcji #niepoprawnetoledo - daje to sporo motywacji
Dziś miałem rozpocząć prace przy składaniu przodu. I rozpocząłem.. Wcześniej miałem na szybko dorobić śruby, na których "parkuje podnośnik". Dorobiłem, jednak gwinty w ramie były bardzo zanieczyszczone i chwilę to zajęło. Podobnie jak ich wyrównanie.

Drugim zadaniem było ostateczne wypoziomowanie. Zrobiłem zgodnie z procedurą i jest dużo lepiej, ale nie idealnie.
Trzecim zadaniem było zlokalizowanie gdzie ucieka powietrze. Powietrzem tutaj sterowane są tylko siłowniki podnoszące zapadki, a syk dochodził gdzieś z jednego z nich. Pomógł sąsiad, bo samemu ciężko opuszczać i słuchać. Okazało się, że powietrze ucieka z nieużywanego przyłącza siłownika. Rozebrałem, żeby dowiedzieć się dlaczego, no i odpowiedź jest na zdjęciach. Zapewne wyrobił się oring i metal tarł o metal niszcząc tłok i powierzchnie cylindra. Nasmarowałem i złożyłem zaślepiając też nieużywany otwór, ale ma mniejszy czas reakcji co nie jest do końca bezpieczne w użytkowaniu. Śrubę ostatecznie wykręciłem. Siedzę więc teraz i doktoryzuję się z oznaczeń tych siłowników. Mój ma CQ2B 32x25D, co oznacza odpowiednio:
-
CQ2: Seria siłownika – jest to standardowy siłownik kompaktowy (oszczędzający miejsce).
-
B: Sposób montażu – otwory przelotowe (podstawowy typ montażu, w którym śruby przechodzą przez korpus siłownika).
-
32: Średnica tłoka – 32 mm.
-
25: Skok siłownika – 25 mm (o tyle wysunie się tłoczysko).
-
D: Rodzaj działania – dwustronnego działania (powietrze jest potrzebne zarówno do wysuwu, jak i powrotu tłoczyska).
No i właśnie niby znalazłem taki, ale nie ma D na końcu, a ja się zastanawiam, czy skoro i tak mam tylko jedne przewód zasilający, to potrzebuję dwustronnego działania. Już prawie znalazłem na ali identyczny w dobrej cenie, ale okazało się, że walą w c⁎⁎ja na cenie przesyłki, jebane skosiaki


Podziałałem też przy Tolku. Niewiele zrobiłem, ale uporządkowałem przewody do pompy cieczy wymuszającej obieg po wyłączeniu zapłonu. Niestety silnik AGZ miał ją w innym miejscu niż BHE, ale skróciłem przewód i jest ok:

Wymieniłem akumulator podciśnienia na dedykowany do BHE. Poprzedni miałem z AGZ. Wygląda znacznie lepiej, prawda? Nie wiem do czego jest drugi zaworek, ale przerobiłem tylko pod sterowanie długością kolektora dolotowego. Kiedyś tego szukałem i chyba było on do sterowania klapką w wydechu, czyli czymś czego nie przeszczepiałem z TT. Było/jest


Usunąłem oznaczenia Audi 3.2 V6 z kolektora. Mocno to dziadostwo trzymało. Mam plan na osłonę z Golfa R32, o ile uda się zdobyć. A oznaczeniami lepiej nie interesować diagnostów


Celem jest posprzątanie tej grubej warstwy syfu z poniższego zdjęcia. A potem, jak złożę, to pojadę na dokładne umycie silnika, bo nie chcę tego całego syfu wylewać do szamba.

Ze zdobytych palet ze sklejki powstały tymczasowe stoliki. Plecy mówią "dziękuję"

#samochody #mechanikasamochodowa #mojwarsztat

