Siły Powietrzne ćwiczą starty I lądowania na DOL. Tak się zastanawiam czemu zakupione zostały F-35 A zamiast B? Nie lepiej byłoby mieć taką konfigurację samolotu STOVL zamiast klasycznego jeśli chodzi o nasze warunki?

Aspekt finansowy dla celów dyskusji odstawimy na bok. Przy tej różnicy to zakupiona ilość samolotów o 40-50% mniejsza.

#lotnictwo #aircraftboners

Komentarze (8)

Opornik

@jarezz po c⁎⁎j nam STOVLec?

jarezz

@Opornik żeby startować z DOL bardziej efektywnie? Może z lotnisk polowych? Luźne rozmyślanie.

Opornik

@jarezz dużo mniejszy udźwig, mniejsze osiągi i dużo większe maintnance time...

Nato ma tak potężną przewagę powietrzną nad dowolnym innym przeciwnikiem razy 10, że nie ma potrzeby kitrać samolotów po jakiś lotniskach polowych

jarezz

@Opornik mocne argumenty. Miałem pisać, że Szwedzi mają polowe pasy startowe własnie na DOL. Chodzi mi, że łącznie z jakimiś zakamuflowanymi hangarami i resztą co potrzebne. Miałem pisać, że oni w NATO, a jednak mają. Tylko, że to świeżaki w pakcie.

Jak popatrzyłem na ceny A vs. B to masakra. Mówię tylko o kupnie. Zakładam, że maintenance całego układu zmiany wektora ciągu to musi być masakra pod względem finansowym.

cebulaZrosolu

@jarezz w sumie z tego wszystkiego to wiem aby co to jest DOL

jarezz

@cebulaZrosolu Drogowy Odcinek Lotniskowy. Ze znanych mi, to kiedyś był pomiędzy Malborkiem i Tczewem na 22, a teraz najbliższy mam najbliżej chyba na 604.

cebulaZrosolu

@jarezz no ale pisze, że wiem co to

Gorzej z resztą:D

jarezz

@cebulaZrosolu no, a ja czytam, co sobie sam dopowiem 😔. F-35a to klasyczna wersja, natomiast B to wersja dla m.in. Marines - samolot Short Take Off Vertical Landing.

Zaloguj się aby komentować