Shiet, nigdy nie brała między wymianami, a teraz coś jej odjebało ( ͠° ͟ʖ ͡°)
f11b525e-8733-416c-b7fe-4d9e9cf3bc51
szczelamseczasem

Ciesz się, że nie w drugą stronę

daeun

@ofca 6 garów musi swoje wypic. Ile dolewasz na 1000?

ofca

@daeun pierwszy raz mi się zdarzyło, łyknęła 0,4 po... 8 tysiącach? Fakt, że długo jej nie mam (coś koło 1,5 roku, samemu najechałem 35k) - na razie jeździć, obserwować

Zly_Tonari

@ofca jako ex właściciel warsztatu chciałbym Ci dać bardzo ważną radę.

  1. Umyj porządnie komorę silnika

  2. Umyj i odkurz wnętrze

  3. Umyj i nawoskuj karoserię

  4. Zrób ładne zdjęcia z ukosa

  5. Wystaw na otomoto/olx


I to rady całkiem na serio.

Te motory potrafia zajechać panewkę po 400km jak mają mało oleju.


Ewentualnie jak nie lubisz myć albo nie masz gąbki do mycia aut pozostaje ci swap na 2.7 lub 3.0


Remont jakieś 16k

daeun

@ofca 400ml na 8k to jest nic, lepiej jak fabryka przewidziała. Xd

ofca

@Zly_Tonari na razie jeszcze się spróbuję nacieszyć

Zly_Tonari

@ofca okolo litra na 10k jest już problem

ivanar

@Zly_Tonari panie a jak mam 2/4jtd to tez szybko na szrotomoto ?

Zly_Tonari

@ivanar zależy ile przepala, poza tym remont jtd to nie 20k jak w audi a 6-8k ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

ivanar

@Zly_Tonari chyba ile gubi to alfa panie xd

Zly_Tonari

@ivanar jak gubi to kwestia niedbalstwa bo tam nic nie cieknie, zmień opaski na dolocie jak się poci i zweryfikuj turbo. Zadbane motory 2.4 nie ciekną.

JTD to jedne z najlepszych diesli dostępne na rynku, uważam że biją na łeb 1.9 VW który miał nieudane wypusty oraz tak na serio trwały był bez turbo w wersjach 80-110kucy które faktycznie robiły 400-500k z palcem w dupie. Te uturbione jak wszystko 300 i już się pojawiały problemy. Zdarzało mi się remontować JTD popularne w ducato w autach które przekraczały 650-750k latając po międzynarodówce wiec żywotność. Główny warunek to dbać. Widzisz wyciek usuwasz, sprawdzasz turbo, sprawdzasz intrecooler i wsio jeździsz.

Odradzam też zawsze jakiekolwiek regeneracje turbin, 1000x lepiej jest kupić sobie nowy fabryczny wkład Mellet albo Turbocentras których ceny często są niższe niż koszt regeneracji.

ivanar

@Zly_Tonari sczcerze to kupilem troche zaejchane to auto bo ma juz 16 lat i 380 nalotu ale olej jest problemem, potrafia gubic na chlodnicy oleju/wezach do chlodnicy oleju i zawsze jest olej w dolocie chyba ze oilcatch zamontujesz. oglnie slaba sprawa bo turbo dziala pieknie ale pewnie tez gubi olej a szkoda mi juz kase wkladac w nie chcoiaz troche km zrobil

Odczuwam_Dysonans

@ivanar olej w dolocie normalna sprawa, ale ciec nic nie powinno, może jakieś lekkie zapocenia. Jak znaczy teren to trzeba się zainteresować. Popieram kolegę wyżej, JTD są nie do zajebania i moim zdaniem najlepsze diesle swoich czasów razem z M57. Mam dwa w domu, co doprawdy 1.9, i nie ciekną

@ofca a odmę (separator oleju) zmieniałeś? Jeśli nie, no to może od tego warto zacząć, niedroga impreza a może zapobiec braniu oleju i rozciekaniu się silnika. Przy czym jak ci wyjdzie 0,5l/1000km w tym silniku to wciąż nie jest źle. Ale nagły zwiększony pobór powinien dać do myślenia.

ivanar

@Odczuwam_Dysonans miałem m57 tęsknię

Zaloguj się aby komentować