Series S problemem dla twórców gier ?

Series S problemem dla twórców gier ?

videogameschronicle.com
Ian Maclure jeden z developerów pracujący dla studia Bossa Games (twórcy gier: "I am Bread"," I am Fish" "Surgeon Simulator" ) stwierdził że konsola Microsoft Xbox Series S stanowi problem przy produkcji gier "next gen". Konsola nie ma tyle samo pamięci co jej mocniejszy brat Series X.
Developer twierdzi że na spotkaniach jest często poruszany temat "porzucenia" wersji na Series S z powodów zbyt małej ilości pamięci RAM dla gier, a także wymuszenia przez Microsoft certyfikacji gier na tą konsolę. Sama konsola została zaprojektowana do gier w rozdzielczości 1440P i 60fps, niestety gry wychodzące na tą konsolę nie są w stanie działać z takimi parametrami, dużo z nich działa w rozdzielczości "do 1080p" lub "do 60fps" czyli nie ma nic pewnego.
Poruszane są argumenty o konsoli Nintendo Switch, która jest znacznie słabszym sprzętem, jednak dużo gier działa na tej konsoli, i nikt się specjalnie tym nie przejmuje.

Komentarze (9)

GigaJanusz

TL;DR deweloper gównogierek na 2h grania twierdzi że XSS jest za słaby.

Nebthtet

@znany_i_lubiany @GigaJanusz konsole są hamulcem rozwoju technologicznego w branży growej od dawna niestety. Popularyzują i wprowadzają bardziej "pod strzechy" tę dziedzinę rozrywki, ale coś za coś niestety.

GigaJanusz

@Nebthtet Z tego co widzę to większość pecetowców gra na sprzęcie słabszym od XSX/PS5.

Nebthtet

@GigaJanusz tu jak zawsze - "to zależy".


@zryyytyyy niby tak, ale aktualnie postęp jest tak ślamazarny, że umrę ze starości nim się zadzieje coś ciekawego.

Nebthtet

@zryyytyyy dema zawsze wyglądają super - ale gry na UE4 dopiero pod koniec lifecycle troszkę zaczęły dociągać do demek owej wersji


Ale żeby nie było - naprawdę mam nadzieję, że się mylę.


Bardziej osobiście liczę na te narzędzia do dodawania RTX do starych gier.

znany_i_lubiany

@Nebthtet Tak,to prawda że są hamulcem, były i będą, obecna generacja się zestarzała szybciej niż PS4/Xbox One.

Jest jednak ciekawy trend, z racji że niektóre gry już się nie da sprzedać na PS4/5 (głównie to Sony,bo MS od zawsze miał te same gry co na PC), dlatego sony wyrzuca sporo exclusive tytułów na platformę PC, są nawet szmery o wypuszczenia osobnego launchera "Playstation Now" na platformę PC aby tam zarabiać bezpośrednio na tytułach z poprzedniej i obecnej generacji.

Istnieje jeszcze inny wątek, jak ktoś ma, lub też kupi sobie PS4/Pro to można baaaardzo tanio kupić sobie używane gry i ograć, natomiast zakup PC z dobrą kartą graficzną obecnie to naprawdę spory wydatek.

Samemu posiadam PS4Pro,do tego Series X, i Pieca i gram na każdej platformie (ostatnio jedynie PS4Pro było używane do Horizon FW bo tylko to nie mam ograne i mnie interesuje, a tak się kurzy)

Sam Series S przez ostatnie jazdy z kursem dolara plus dokładanie do wszystkiego hamskiego narzutu przez sklepy u nas nie jest ciekawym wyborem, gdyby cena Series S była w okolicach 800-900zł to jest to ciekawa opcja jako dostawka do TV która robi za HTPC, streaming boxa, i platformę do emulacji starych gier i starych konsol. Jako typowa konsola next gen niestety już nie daje rady, 4,1Teraflopa to moc porównywalna do PS4Pro, za to reszta podzespołów daje radę. Producentom gier pozostaje liczyć na odrzucenie obowiązku certyfikacji "Series S/X" lub drastyczne zmniejszenie wymagań dla tej konsoli, np. bez efektów RT (jeżeli wydajność przy "ON" siada), wywalenie konieczności trybu 60fps/do 60fps. Moim skromnym zdaniem konsola ta musiała by dostać lekki boost w mocy obliczeniowej grafiki np. 6 Teraflops, jednocześnie dodać pamięci RAM,tylko taki ruch zwiększy koszt produkcji oraz wrzuci dość blisko do starszego brata, zostanie pojemność dysku i brak napędu. (ponad 12 Teraflops ma Series X)

znany_i_lubiany

@Nebthtet Taki np. Batman Arkham Knight był zrobiony na Unreal 3,i do tej pory wygląda bardzo dobrze, jednocześnie potrafi sprawić problemy nowemu sprzętowi. Co do dodawania efektów RTX do starych gier, czuję że stara "dobra" nvidia zablokuje używanie tylko dla kart serii 4000 i tyle z tego będzie.

Zaloguj się aby komentować