Rokon Trail Breaker, motocykl z napędem na oba koła.
Całą amortyzację tego modelu stanowią jego grube, traktorowe opony. Pełne koła wykonane z lekkiego stopu były dodatkowymi zbiornikami, w których można było umieścić paliwo lub wodę w roli balastu. Po opróżnieniu zbiorników koła stawały się pływakami, dzięki czemu motocykl mógł unosić się na powierzchni wody. Początkowo był wyposażony w silnik Chryslera do motorówek, 134 cm3, którego rozruch był wykonywany z pomocą linki. Potem wprowadzono dwusuwowy silnik Sachsa 340 cm3 wraz z automatyczną skrzynią biegów, obecnie zaś firma korzysta z silników Hondy i Kohlera o mocy ok. 6 KM. Trail-Breakery były powolnymi pojazdami przeznaczonymi do poruszania się w ekstremalnie trudnym terenie. Niektóre modele rozwijają prędkość do 35 mil na godzinę, na ogół jednak ich maksymalna prędkość nie przekracza 20 mil (32 km/h). Gdy wjeżdżają na bardzo strome zbocza, ich prędkość może spaść nawet do 1 km/h.
Zdjęcie z #technikmuseumsinsheim, opis kradziony z http://zabytkowemotocykleirowery.pl/rokon_trail_breaker/pl.
#motocykle #ciekawostki

