Reklamacje i gwarancje 2026 — prawa kupujących i obowiązki sprzedawców

Rok 2026 nie przynosi rewolucyjnych zmian w prawie konsumenckim, ale przynosi jedną ważną nowość – wprowadzenie elektronicznej reklamacji jako domyślnej formy kontaktu z instytucjami finansowymi. Oznacza to, że klienci banków, firm pożyczkowych i ubezpieczycieli będą mogli łatwiej składać skargi przez e-mail, formularz online lub aplikację mobilną. Ustawa, skierowana do podpisu Prezydenta 17 października 2025 roku, wejdzie w życie na początku 2026 roku.


Poza tą zmianą, ogólne zasady dotyczące reklamacji i gwarancji pozostaną niezmienne. Wciąż będzie obowiązywał podział na reklamację z tytułu rękojmi (odpowiedzialność sprzedawcy) oraz reklamację z tytułu gwarancji (dobrowolne zobowiązanie producenta lub importera). W 2026 roku konsumenci nadal będą mogli dochodzić swoich praw zarówno przy zakupach stacjonarnych, jak i online. [...]


#prawo #polska #prawokonsumenta #2026 #reklamacja #rekojmia #gazetaprawna

Gazetaprawna

Komentarze (1)

mannoroth

@Mr.Mars I bardzo dobrze. To istotna zmiana, bo wiele razy w jakichś niewygodnych dla nich sprawach gnoje kierowały mnie do siedziby, gdzie ani zaparkować ani wyrobić się po pracy.

Zaloguj się aby komentować