
Polskie przedsiębiorstwa przyspieszają zagraniczną ekspansję, kierując inwestycje już nie tylko do Unii Europejskiej, ale też na rynki Bałkanów, obu Ameryk, Azji i Afryki. Zdaniem PFR TFI to strategiczna odpowiedź na rosnące ryzyka geopolityczne, presję konkurencji i konieczność zdobywania nowych źródeł wzrostu.
- W ramach strategii i programu dyplomacji gospodarczej chcemy otwierać się także na rynki pozaeuropejskie. Nie zamykamy się wyłącznie na rynek unijny, bo on – mimo że kluczowy – nie jest wystarczający – mówił w wywiadzie dla WNP Michał Baranowski, wiceminister rozwoju i technologii. Bo faktycznie - jeszcze kilka lat temu zagraniczna ekspansja polskich firm koncentrowała się w głównej mierze na krajach UE – szczególnie Niemczech i Czechach. Teraz przedsiębiorcy coraz częściej patrzą dalej – ku obu Amerykom, Azji Południowo-Wschodniej czy Afryce.
- Dywersyfikacja geograficzna staje się realną strategią zarządzania ryzykiem, a nie tylko szukania zysków – mówi Marek Buczak, dyrektor Departamentu Zarządzania Funduszem Ekspansji Zagranicznej PFR TFI. [...]
#wiadomoscipolska #biznes #eksport #ekspansja #rynkizagraniczne #wnppl