Polskie firmy szukają nowych rynków. Czas na bardziej egzotyczne kierunki

Polskie przedsiębiorstwa przyspieszają zagraniczną ekspansję, kierując inwestycje już nie tylko do Unii Europejskiej, ale też na rynki Bałkanów, obu Ameryk, Azji i Afryki. Zdaniem PFR TFI to strategiczna odpowiedź na rosnące ryzyka geopolityczne, presję konkurencji i konieczność zdobywania nowych źródeł wzrostu. 


- W ramach strategii i programu dyplomacji gospodarczej chcemy otwierać się także na rynki pozaeuropejskie. Nie zamykamy się wyłącznie na rynek unijny, bo on – mimo że kluczowy – nie jest wystarczający – mówił w wywiadzie dla WNP Michał Baranowski, wiceminister rozwoju i technologii. Bo faktycznie - jeszcze kilka lat temu zagraniczna ekspansja polskich firm koncentrowała się w głównej mierze na krajach UE – szczególnie Niemczech i Czechach. Teraz przedsiębiorcy coraz częściej patrzą dalej – ku obu Amerykom, Azji Południowo-Wschodniej czy Afryce.


- Dywersyfikacja geograficzna staje się realną strategią zarządzania ryzykiem, a nie tylko szukania zysków – mówi Marek Buczak, dyrektor Departamentu Zarządzania Funduszem Ekspansji Zagranicznej PFR TFI. [...]


#wiadomoscipolska #biznes #eksport #ekspansja #rynkizagraniczne #wnppl

wnp.pl

Komentarze (0)

Zaloguj się aby komentować