1449 + 1 = 1450
Tytuł: Iluzja wyboru. 16 i pół pułapki myślenia
Autor: Richard Shotton
Kategoria: Poradnik
Wydawnictwo: MT Biznes
Format: książka papierowa
ISBN: 9788382314687
Liczba stron: 248
Ocena: 6/10
Zgrabnie zebrana i opisana lista technik stosowanych przede wszystkim przez marketingowców służących manipulowaniu nami na wszelkie sposoby. Jest to dosyć mocno skondensowane kompendium - książka ma niewielką objętość a liczba technik opisanych jest spora (tytuł jest trochę mylący) w związku z czym są one opisane zwięźle, ale wyczerpująco na tyle, żebyśmy wiedzieli na czym polegają. Niemniej jednak tematy nie są tak zgłębione jak np. w "Wywieraniu wpływu na ludzi" Cialdiniego lub "Pułapkach myślenia" Kahnemana więc jak ktoś jest już z tymi tytułami zaznajomiony to niewiele nowego dowie się z tej książki. Jest to tytuł przede wszystkim dla osób, które do tej pory nie miały za wiele do czynienia z przedstawionym tematem - im na pewno otworzy oczy na wiele manipulacji jakich jesteśmy ofiarami na codzień i będzie to fajny wstęp do ewentualnego zgłębienia tematu. Osoby natomiast które już trochę miały do czynienia z tą tematyką mogą tę książkę z racji jej niewielkiej objętości ewentualnie potraktować jako swego rodzaju ściągawkę pomagającą w przypomnieniu sobie podstawowych informacji.
#bookmeter #ksiazki
