Oto dlaczego dzisiejsze zestawy #lego train są cieniem złotej epoki, czyli ery 12V kolejek. I owszem - firmy trzecie zrobiły sporo z tych funkcji dla obecnych systemów. No ale nie zrobiło tego lego.
Streszczając temat:
-
elektrycznie sterowane zwrotnice (trixbrix robi dla obecnego systemu. Można też samemu zbudować w oparciu o silniczki power functions czy powered up. Ba, nawet chińczycy sprzedają swoje)
-
sygnalizacje - sekcje sterowania, które otwierają lub zamykają obwód zatrzymując lub startując pociąg. Nie pojawiły się nigdy więcej
-
automatycznie zamykane/otwierane przejazdy. Nie pojawiły się nigdy więcej
-
sekcje odłączające wagony. Można się bawić w stację rozrządową
Oczywiście nigdy więcej tego nie było
Zauważcie jak jednym centrum sterowania można sprytnie kontrolować całą kolejkę z paroma pociągami. W wersji RC kończy się to po prostu zderzeniami.
Chociaż częste są głosy, że idealnym byłoby połączenie powyższych z systemem 9V (czyli zasilanie w torach, bez trzeciej szyny).
Co lego na to? Hej, zróbmy arktyczny pociąg.
https://www.lego.com/en-us/product/explorers-arctic-polar-express-train-60470
Uważam, że lego to leniwe buły, przejęte przez księgowych, żerujące na fanach (w tym na mnie).
https://www.youtube.com/watch?v=yWUAwK8areo
#kolejki #ciekawostki

