Nie no muszę, bo się uduszę...

Ja z Polskim szkolnictwem zawsze miałem pod górę, bo ono w fazach początkowych i liceum jest po prostu nudne. Nie rozwija, tylko każe się uczyć definicji, a jakakolwiek własna inwencja twórcza, to od razu jest: "nie to poeta miał na myśli/nie tak jest w kluczu". W liceum kochałem matematykę, ale nigdy nie usłyszałem, do czego użyję wzorów funkcji. Nikt mi tego nie wyjaśnił. Nie inaczej było z historią. Przekazywana była w sposób suchy, monotonny i nie powodujący chęci do przemyśleń. Plus część zagadnień była pomijana, bo: "nie wyrobimy się z materiałem". Teraz, kiedy mój pesel mówi mi, że chyba jestem dojrzały, to dochodzę do wniosku, że takie kanały jak ten powinny być wykorzystywane na lekcjach historii, słucham faceta i widzę wszystko przed oczami. Bardzo polecam kanał ludziom, którzy go nie znają. On (kanał) generalnie działa już bardzo długo i kiedyś się inaczej nazywał (history hiking - ale od chyba roku, albo lepiej ma innego prowadzącego).


https://www.youtube.com/watch?v=j4IhVa1mMCg


#historystory #historia #2wojnaswiatowa #podlasie

Komentarze (5)

cebulaZrosolu

@razALgul pamiętam tego typka z innego kanalu. Jego dziadek był jednym z pierwszych przesiedleńców na "ziemie odzyskane" rewidował zakłady/fabryki itp co zostawiali Niemcy. Fajnie się go słuchało.

razALgul

@cebulaZrosolu dalej trzyma poziom 🙂

tschecov

@razALgul trochę masz rację, trochę się z Tobą nie zgodzę. To co opisujesz to stan idealny. Stan idealny systemu edukacji. Zarazem stan niemożliwy. Nie da się by każdy nauczyciel był pełen pasji i talentu. Nie da się systemu ukierunkować tak jak piszesz, ja bym powiedział, indywidualnie. System jest z natury masowy. To jednostki, tak uczniowie jak niektórzy nauczyciele coś indywidualnego tworzą. Rozwijają, budują. Poza, albo obok systemu. Na YT znajdziesz pewnie mnóstwo twórców o tematyce podobnej jak z linku, ale pozbawionych tego czegoś. Niemożliwe by każdy jutuber był pełen pasji i talentu, tak jak i nauczyciele.

Uczniowie też nie wszystko dostaną na tacy, a wręcz bym był za tym by nie dostawali. Niech chcący sam dojdzie co i jak. Niech zadziała ambicja. Jak jej brak to cóż....tak jak ja nie będzie wiedział do czego równanie różniczkowe praktycznie jest stosowane. Nic nie stoi na przeszkodzie bym za 5min wpisał zapytanie w google, a 10 min potem się uczyć zaczął jak je rozwiązywać.

Janusz.Mustermann

@razALgul nie będę wchodził w polemikę polskiej edukacji bo to każdy wie i zna najlepiej co tam można poprawić a w sumie to wszystko :)


Co do kanału historycznego: podlinkowałeś kanał, który kiedyś subskrybowałem a potem przestałem. Dlaczego? Bo uważam, że strasznie próbują szukać sensacji. A od sensacji jest tylko jeden Mistrz ;)


Ja polecam na YT:

1. Ciekawehistorie - świetnie się słucha

2. Historia w 5 minut (zwłaszcza te odcinki "long")

3. Oblicza XX wieku - niesamowicie ciekawe tematy


Z podcastów polecę dwa:

1. Podcast wojenne historie - chociaż po jakimś czasie zaczyna nudzić

2. I moja ostatnia znaleziona perełkę - "Za rubieżą". Niesamowity kanał z bardzo ciekawymi tematami. Pięć odcinków o samych Austro-Węgrzech!

razALgul

@Janusz.Mustermann też znam ciekawe historie, resztę sprawdzę. Co do sensacji, to może niespełnione marzenie twórcy...:P

Zaloguj się aby komentować