Na Politechnice Wrocławskiej uruchomiono tunel aerodynamiczny

Tunel aerodynamiczny, pozwalający badać obiekty przy opływie powietrza o prędkości 180 km/h, uruchomiono na Wydziale Mechanicznym Politechniki Wrocławskiej. Instalacja będzie służyć do badań i dydaktyki oraz prowadzenia testów dla przemysłu.


Budowa tunelu aerodynamicznego kosztowała 1,8 mln zł. Instalacja ma 14 m długości i 6 m wysokości. Umożliwia prowadzenie badań obiektów o wymiarach metr na metr na półtora metra – przy maksymalnej prędkości powietrza dochodzącej do 180 km/h – poinformował we wtorek PAP Andrzej Charytoniuk z biura prasowego Politechniki Wrocławskiej.


Prof. Michał Stosiak, zastępca kierownika Katedry Eksploatacji Systemów Technicznych na Wydziale Mechanicznym Politechniki Wrocławskiej, podkreślił, że w Polsce jest tylko kilka tuneli aerodynamicznych spełniających takie parametry, a w regionie to pierwsza tego typu instalacja. [...]


#nauka #fizyka #aerodynamika #politechnikawroclawska #naukawpolsce

Nauka w Polsce

Komentarze (1)

ramen

@Mr.Mars To się niestety do samochodów nie nada... aktualne standardy badania to minimum 50-60% realnej wielkości auta, co wymagałoby tunelu zdolnego zmierzyć obiekt długi na 2,5 m.

Zaloguj się aby komentować