Może nie najlepiej, nie najszybciej, ale tanio

Zlokalizowałem w Roverze przekaźnik pompy i pin od jej włączania. Pierwotny plan zakładał zarzucenie tam sygnału z regulatora mocy silnika do 50 W ze sterowaniem PWM. Taki tani moduł od kitajca, 7 zł na alle.

No to moduł jest słaby, z tranzystora wyskoczył magiczny dym i to był koniec zabawy

Drugie podejście obejmowało podłączenie rezystora 1 Ω 50 W w szereg z plusem pompy.

Tym razem poszło lepiej. Po uruchomieniu silnika filtr powoli zaczął zapełniać się paliwem. Jak dobrze pójdzie, to nie przeleje gaźników. Gotowym do testów!


#macmajster #prestizowygruz2 #diy #zrobtosam #elektrykasamochodowa

b9479175-16a7-44da-907d-be47dc6b9222

Komentarze (19)

SST82

@macgajster Co to za rover?

maks_kow

A czemu nie kupiles pompy o niskim wydatku, do gaznika?

macgajster

@maks_kow kupiłem... Tylko producentowi chyba coś nie poszło w wyliczeniach. Dokładając do wymagania ciśnienia odpowiednie wymiary, króciec wylotowy, króciec wlotowy i terminale elektryczne wychodzi bardzo mało wyników. Stąd dopasowanie takie a nie inne.

maks_kow

@macgajster redukcja krocca, zmiana miejsca montazu a ostatecznie reduktor cisnienia bedzie bezpieczniejszym rozwiazaniem niz oporniki czy regulator pwm.


Pompa paliwa od CBRki swietnie sie sprawdza w gaznikowcach.

macgajster

@maks_kow zapewne, ale z uwagi na stan gaźników zasilaniem docelowym będzie wtrysk czeka mnie dorobienie powrotu, ale najpierw będzie zima i garażowanie

maks_kow

@macgajster jeden lubi jak mu nogi smierdza a inni jak cyganie graja.

Twoj gruz pedzie na brytolskim gazniku SU? Jesli tak, to ten gaznik jest udana konstrukcja i dobrze zlozony dziala poprawnie. Jedna z niewielu rzeczy ktora brytolom wyszla dobrze.

Dopoki nie ustawisz wlasciwego cisnienia na wejsciu to zawsze bedzie przelewal.

Do starych mini montowalem pompe od CBR albo od Golfa 2 i smigalo

macgajster

@maks_kow na dwóch SU. Problem z nimi jest taki, że wszystko trzeba sprowadzać, a nie mam pewności czy korpusy są dobre. Korpusów nowych nie idzie nabyć, SU nie sprzedaje tej jedynej części. Na zamkniętych przepustnicach światło prześwituje i to dość sporo. Z czterech sztuk udało się złożyć dwie, które jako tako działają.

W cenie napraw bez gwarancji dzialania zrobi^ wtrysk

maks_kow

@macgajster Uuuu, czyli V8? Nice.

Zalezy jaki masz talerzyk przepustnicy. Musi przez nia przechodzic powietrze, inaczej bedzie wyciagac paliwo z gaznika na wolnych obrotach.

W niektorych gaznikach jest to realizowane dodatowym kanalem, su chyba stosowalo zaworek w talerzyku a widzialem tez patent gdzie talerzyk byl owalny i prze to zawsze troche nieszczelny.

Jeszcze nie gadasz po mechanikowemu ( ͡° ͜ʖ ͡°) Zabawa zawsze polega na tym zeby gonic zajączka a nie zlapac zajączka XD

Ktory to rocznik auta? Masz reczne ssanie czy automat?

macgajster

@maks_kow i6, ale jeden gaźnik na trzy cylindry.

Talerzyk wygląda na okragły, za to kanał na jakiś obrobiony piłą moja-twoja. Zaworek w talerzyku miał pomagać lepiej schodzić z obrotów przy nagłym zamknięciu przepustnicy. U mnie dużo lepiej udało się wystroić gaźniki po zalutowaniu tych zaworków.


Nie jestem mechanikiem i raczej nigdy nie będę ¯\_(ツ)_/¯


Leci trzeci rok jak ten samochód stoi zamiast jeździć. A ja chcę jeździć, bo mi wadzi takie wkładanie kasy w coś blisko-stanu-jeżdżącego ale jednak stojącego. Jak mnie wkurzy robiąc to zbyt długo to po prostu pójdzie do żyda.


1984, jest FASD, który chyba powoli pada, no ale rozruch się udaje.

maks_kow

U mnie dużo lepiej udało się wystroić gaźniki po zalutowaniu tych zaworków.

@macgajster Ten zaworki maja zapobiegac powstawaniu zbyt duzego podcisnienia w kolektorze. Nic dziwnego za zasysa paliwo, skoro je zalutowales. Wzbogaciles w ten sposob mieszanke na wolnych obrotach, czyli gazniki zostaly zle wyregulowane, albo sa niesprawne, skoro zaslepienie otworkow spowodowalo taka zmiane zachowania.

Z egzotykami juz tak bywa, ze sporo jest zabawy.

macgajster

@maks_kow idzie znaleźć w necie informacje, że te sprężynki w zaworkach stają się zbyt miękkie po czasie i po prostu nie trzymają szczelności gdy trzeba.

Byłem u jednego gaźnikowca, to nawet się nie podjął, bo według niego wszystko było w porządku z gaźnikami. U nas trudno o jakiegoś speca, bo nie było SU na rynku, przez co nikt nie ma doświadczenia.

Tak czy inaczej jako-tako działa.

maks_kow

@macgajster no na pewno wiecej bylo weberow, solexow i pierburgow, a poza tym wszystko co nie od niemca to be i mechanicy od tego uciekaja.

Znam teorie o sprezynkach i zdaje sie ze niektore zestawy naprawcze zawieraja talerzyki bez tego zaworku.

Sek w tym, ze one nigdy nie byly mocne bo nie bylo takiej potrzeby.

Bedziesz montowal wielopunktowy czy mono?

macgajster

@maks_kow będzie wielopunkt, bo chcę w miarę utrzymać wygląd oryginału ale też wykorzystać możłiwość. Mono słabo by podchodził, wymagałby przerobienia całkowicie dolotu. A ja dolot drugi mam luzem ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Listwę mam już teoretycznie dobraną gotową, czekam na wtryski od niej (używki, ale na start, do przymiarek i może pierwszego uruchomienia będą), wtedy dorobi się tulejki, a @LaMo.zord będzie mierzył, liczył, spawał.

ECU teoretycznie mam, czujniki się porobi. Za przepustnicę będą robić obydwa gaźniki tylko wypruję i zaślepię co zbędne, a na oś wskoczy TPS. Najwięcej roboty ta drobnica zajmie, a później stronie, choć to pewnie bez hamowni.

maks_kow

@macgajster czyli bedzie rzeźba?

Moze byloby lepiej i taniej wrzucic LPG?

macgajster

@maks_kow jak tak się zastanowić, to dużo rzeźby nie będzie

LPG kusi, ale najpierw niech to zadziała. Zwykłych dokładek pod gaźnik nie idzie już kupić, nie mówiąc o sterowniku. Jak będzie ECU i wielopunkt to dorzucenie podtlenku biedy będzie zabawą.

maks_kow

@macgajster nie pod gaznik, bo lpg musiaz podawac przed przepustnica. Wystarczy wkretka LPG zamontowana w korpusie gaznika, im dalej od przepustnicy tym lepiej. Moglbys zrezygnowac z benzyny w ogole, wtedy przed reduktorem, na wezu warto zamontowac dogrzewacz plynu z jakiegos francuskiego diesla (aluminiowy maly korpus ze swiecami zarowymi). W centralkach LPG 1 generacji, czesto byl przycisk umozliwiajacy podanie dawki LPG przed uruchomieniem silnika, co bedzie substytutem ssania.

Robilem takie instalacje i dziala to bez zarzutu.

Lpg 2 gen ma silnik krokowy i korzysta z sondy lambda

Druga opcja to zamontowac 3 gen lpg, z wtryskami na jakims emulatorze ecu, dorzucic tylko sonde lambda i z glowy.

Wariant z lpg 1/2 gen jest moim zdaniem najlepsza opcja, zdecydowanie tansza niz wielopunkt i latwiejsza do wystrojenia

macgajster

@maks_kow ale mnie te gaźniki słabo działają, jeszcze sporo jest do zrobienia żeby to wyglądało i na spokojnie jeździło

Dokładanie kolejnej instalacji, pod którą żaden gazownik raczej się nie podpisze, to trochę zwiększanie sobie liczby problemów.

Ja myślałem o mikserze do lpg, fabrycznym. Kiedyś znalazłem w ofercie ale niedostępny.

maks_kow

Dokładanie kolejnej instalacji,

@macgajster zgoda, ale montowanie MPi do auta i silnika w ktorym nigdy tego nie bylo, bo jak sądze mowimy o silniku BMC E, spotykanym w Land Roverach, to w sumie to samo a trudnosc wystrojenia bedzie duzo wyzsza. Bedziesz musial ogarnac sygnal wtrysku a wiec zamontowac olo soniczne i czujnik halla, do tego sonde lambda, przynajmniej jedną.

O gazownikow sie nie martw, to jest najmniejszy problem.

Co do miksera - jesli w króću do ktorego podlączony jest filtr powietrza, nawiercisz otwor i zamontujesz wkretke kierunkowa to spelni ona swoje zadanie. gaznik bedzie pelnil tylko i wylacznie funkcje przepustnicy. Wiec wystarczy ze ona tam po prostu bedzie i bedzie sie otwierac i zamykac.

reszta, czyli regulacja dawki paliwa bedzie po stronie reduktora, registra, lub jesli porwiesz sie na LPg 2 gen - krokowca i sondy lambda.

02fc295d-7917-4f84-912d-22c25ae1db78

Zaloguj się aby komentować