@AM0k_music ale samo to, że jakichś słuchaczy masz, już jest sukcesem.
No ale rozumiem, że największą przeszkodą jest finansowanie. Czy kwota którą wyliczłeś jest potrzebna Ci z góry w całości? Nie da się tego rozbić na "raty"?
Poza tym, może mógłbyś to zrobić na takiej zasadzie, że to co ludzie dostaną jako nagrody będzie uzależnione od tego ile uda się zebrać - przez co koszt będzie uzależniony od tego ile finansowania pozyskasz.
Inna wersja to etapy, co może cię zabezpieczyć przed tym, ze "wtopisz"
Etap 1 – demo/preprodukcja (np. 2 tys. zł) – nagranie szkiców, by pokazać potencjalnym wspierającym, że projekt żyje.
Etap 2 – crowdfunding/promocja (np. 1–2 tys. zł) – krótki teaser wideo, grafika, strona zbiórki, mini kampania social media.
Etap 3 – produkcja muzyki (7–8 tys. zł) – studio, muzycy, miks/mastering.
Etap 4 – fizyczne wydania i merch (reszta budżetu) – tylko jeśli zbiórka się powiedzie.
Sprawdź programy miejskie, np. stypendia artystyczne, dofinansowania z domów kultury, NGO, fundacji wspierających młodych twórców.
Możesz zbudować pakiety przedsprzedażowe (np. za 50 zł CD + podziękowanie, za 100 zł CD + merch, za 200 zł – udział w livestreamie z Tobą, itp.). Zrób z tego trochę „klub wsparcia”, a nie tylko zbiórkę.
Zrób mini kampanię informacyjną przez tydzień bez uruchamiania zbiórki – sprawdź, ilu ludzi deklaruje wsparcie. Jeśli 30–40 osób obieca Ci 50–100 zł, masz potwierdzenie, że warto iść dalej.
Trochę chaotycznie, ale siedzę na nudnym spotkaniu z wyłączoną kamerką XD Mam nadzieję coś Ci z tego pomoże.