@Kubilaj_Khan ;tldr Też o tym czytałem zanim dokonałem zakupu. Silnik po ukazaniu się na rynku kilka lat z rzędu wygrał jakieś nagrody, bo wiadomo - BMW. Dobre opinie skończyły się gdy okazało się, że napinacz paska rozrządu jest źle zaprojektowany i rozciąga się po paru latach eksploatacji. Nie wiem czy francuzi czy niemcy zrobili później akcję serwisową wymiany tej części na zaprojektowaną na nowo i podobno problemy się skończyły. Samochód kupiłem przy przebiegu 103 tyś, pochodził z salonu nieopodal, miał całą historię i wszystkie faktury, więc akcję serwisową wymiany napinacza też miał, przy 67 tyś. Teraz ma ok. 150 tyś i nic tam się nie dzieje. Z tego co czytałem i zaciągnąłem opinii to trzeba bardzo dbać o jakość i stan oleju i wtedy wszystko powinno być OK. Poprzedni właściciel wlewał 5W30. PSA zmieniło strategię i od paru lat proponuje 0W30 (rzadszy olej szybciej smaruje napinacz), więc ja też taki stosuję i póki co podejrzanych dźwięków lub objawów brak. Wymieniłem świece i dwie cewki zapłonowe, bo się skończyły (podobno mają 120tyś żywotności no i jakoś tak wyszło). Pozostałe dwie chodzą, więc nie wymieniam. Mam zamiar wybrać się niedługo na hamownię i zobaczyć ile po tych latach zostało z tych marnych 156KM. Ogólnie kultura pracy silnika jest wysoka. Czasami "na zimnym" trochę szarpie, ale to chyba pozostałe dwie cewki już mają dość. Koszt cewki firmy NGK to 100 zł, więc jakiś ogromny wydatek to nie jest, ale dopiero jak umrą to je wymienię. Spalanie średnie 8,0 - 8,3. W trasie 6,5 - 7,0 przy 120 -130 km/h. 1 Litr oleju od wymiany do wymiany.