
Ludzie przestają ufać treściom publikowanym w internecie. Rośnie także potrzeba bycia offline
NewseriaNieufność wobec treści udostępnianych w sieci i mediach społecznościowych oraz dążenie do budowania zdrowej relacji z technologią – to według raportu Accenture dwa z pięciu najważniejszych przyszłorocznych trendów konsumenckich. Okazuje się, że kontakt z fałszywymi treściami stał się już powszechny, przez co większość ludzi ostrożnie podchodzi do tego, co czyta w internecie. Dla marek, które docierają do odbiorców głównie poprzez media społecznościowe, dużym wyzwaniem będzie więc odbudowa zaufania klientów. Ci jednak, a zwłaszcza reprezentanci młodszych pokoleń, coraz częściej szukają możliwości bycia offline.
W 18. edycji raportu „Accenture Life Trends”, w którym od lat ukazywany jest obraz zachowań i postaw ludzi wobec otaczającego ich świata, w tym biznesu, technologii i zmian społecznych, zdefiniowano pięć trendów na 2025 rok. Pierwszym z nich jest opisany koszt niepewności.
– Sztuczna inteligencja, a w szczególności generatywna sztuczna inteligencja zaciera granice między tym, co rzeczywiste, a tym, co sztuczne. 60 proc. osób podaje w wątpliwość jakość treści, które widzą w internecie. To może wpływać na zaufanie do marki i jej postrzeganie, czyli w jaki sposób wizerunek firmy będzie reprezentowany w internecie. Pytania o autentyczność zdjęć produktów czy ogólnie dostępnych treści już nie są niczym rzadkim. Jest to niechlubna powszechność. [...]
#internet #media #mediaspolecznosciowe #spoleczenstwo #trendy #zaufanie