
Konflikt wokół holenderskiego producenta półprzewodników Nexperia stawia europejską motoryzację przed widmem poważnego kryzysu. Choć koncerny samochodowe zdołały tymczasowo zabezpieczyć dostawy chipów, zapasy mogą wyczerpać się w ciągu najbliższych tygodni.
– Obecny kryzys chipowy pokazuje, jak kruchy jest nasz świat. W przeciwieństwie do ostatniego kryzysu półprzewodnikowego ten dotyczy bardzo prostych chipów, które wykorzystuje się w różnych branżach, a szczególnie w samochodach – powiedział prezes Volkswagena Oliver Blume.
Szef niemieckiego koncernu przyznał, że producentom udało się zabezpieczyć dostawy tylko w krótkim terminie. – W krótkim terminie jesteśmy zabezpieczeni w Grupie Volkswagen. Potrzebujemy szybkiego rozwiązania politycznego – zaapelował Blume. [...]
#wiadomoscieuropa #polskamotoryzacja #chipy #rynekmotoryzacyjny #samochody #politykamiedzynarodowa #euractiv