Kryzys chipowy uderza w europejską motoryzację - EURACTIV.pl

Konflikt wokół holenderskiego producenta półprzewodników Nexperia stawia europejską motoryzację przed widmem poważnego kryzysu. Choć koncerny samochodowe zdołały tymczasowo zabezpieczyć dostawy chipów, zapasy mogą wyczerpać się w ciągu najbliższych tygodni.


– Obecny kryzys chipowy pokazuje, jak kruchy jest nasz świat. W przeciwieństwie do ostatniego kryzysu półprzewodnikowego ten dotyczy bardzo prostych chipów, które wykorzystuje się w różnych branżach, a szczególnie w samochodach – powiedział prezes Volkswagena Oliver Blume.


Szef niemieckiego koncernu przyznał, że producentom udało się zabezpieczyć dostawy tylko w krótkim terminie. – W krótkim terminie jesteśmy zabezpieczeni w Grupie Volkswagen. Potrzebujemy szybkiego rozwiązania politycznego – zaapelował Blume. [...]

#wiadomoscieuropa #polskamotoryzacja #chipy #rynekmotoryzacyjny #samochody #politykamiedzynarodowa #euractiv

EURACTIV.pl

Komentarze (5)

Opornik

Więcej high-techów chinolom sprzedajmy, to na pewno pomoże w konkurencji z nimi.

Mr.Mars

@Opornik Przecież eksport gospodarki i technologii mia być europejskim sukcesem. Ale coś nie wyszło.

WujekAlien

@Mr.Mars chipy chipami, mam nadzieję, że zrobili zapasy tych niskiej jakości tabletów, o jeszcze gorszej rozdzielczości, żeby ojebać nimi całe wnętrza

Mr.Mars

@WujekAlien To wszystko robią dla kierowców.

manstain

Niech Europa wprowadzi kolejne regulacje!

W ogóle to są niezłe jaja, EU reguluje AI chociaż jej nie ma, EU reguluje social media chociaż ich nie ma, EU reguluje krypto chociaż wszystko ucieka od EU: widzi ktoś co się dzieje? ;).


tak wiem co to ASML , który wręcz błagał Bruksele aby się uspokoili z regulacjami.

Zaloguj się aby komentować