
W pierwszej połowie czerwca ma zostać przedstawiony raport z propozycją przebiegu pierwszej pełnej linii metra w Krakowie. Zdaniem naukowców optymalnie byłoby, aby metro poprowadzono na głębokości co najmniej 20 m pod ziemią, a do drążenia tuneli wykorzystano maszyny TBM. - Życzyłbym sobie, aby firmy, które kiedyś przystąpią do przetargu, miały doświadczenie w budowie tuneli - mówi prof. Krzysztof Tajduś z Akademii Górniczo-Hutniczej. [...]
- Z punktu widzenia geologii nie ma problemu, żeby w Krakowie drążyć tunele metra. Budowa geologiczna obszaru Krakowa jest dość skomplikowana ze względu na to, że znajdujemy się w obrębie kilku dużych jednostek geotektonicznych, ale ta budowa jest bardzo dobrze rozpoznana, gdyż badania trwają już wiele lat - stwierdził prof. Tadeusz Słomka, geolog, w przeszłości dziekan Wydziału Geologii, Geofizyki i Ochrony Środowiska Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, a także wieloletni rektor tej uczelni. [...]
#wiadomoscipolska #krakow #budowa #metro #wnppl