Wesprzyj nas i przeglądaj Hejto bez reklam

Zostań Patronem

Komentarze (9)

Można sprawdzić przed odłączeniem i zdemontowaniem. Sprawdź napięcie z czujnika na pracującym silniku, powinno oscylować w zakresie 0-1V.

@odyshon @DerMirker No nie do końca, bo może mieć sondę lambda w innym zakresie. Na pewno były też montowane 0-5V.

Ale chodzi o to, żeby po prostu falowała na pracującym silniku.


Oprócz oscylacji warto sprawdzić rezystancję grzałki, czy nie jest przepalona. O ile to sonda 3-4 przewodowa.

@Syster Pełna zgoda. @DerMirker napisz o jaki samochód chodzi.


Edit: Dodam że samo falowanie wskazania na wolnych obrotach nie przesądza o tym że sonda jest w pełni sprawna. Może być tak że czujnik jest uszkodzony i oscylacja będzie zbyt wolna w pełnym zakresie obrotów silnika.

@DerMirker No to ma oscylować w zakresie 0-1V

@odyshon a jak się sprawdza napięcie czujnika?

@DerMirker No, woltomierzem na napięcie stałe.

@odyshon ale gdzie się go przykłada :D

@DerMirker Aaa, no to może być różnie. Sonda ma wtyczkę i możesz tam spróbować jeśli nie jest wodoszczelna. Ta wtyczka łączy się do wiązki i sygnał wiązką idzie do sterownika silnika. Bedziesz musiał poszukać. Ogolnie we wtyczce masz jeden przewód sygnałowy, masę i dwa przewody od zasilania grzałki. Musisz zmierzyć napięcie miedzy sygnałem a masą, przy czym masa nie musi być z wtyczki od sondy, może być z karoserii. Polaryzacja bez znaczenia, najwyżej bedziesz miał odczyt z minusem.

Zaloguj się aby komentować