Komentarze (17)

Kronos

Lata 90. - ekrany CRT.

2023 - LCD.

Tecghnologia robi różnicę.

witterboo

@Kronos Jeśli masz na myśli psucie wzroku, to rzeczywiście robi różnicę. Na gorsze. Dzieciaka odsuwało się od telewizora z dwóch powodów. Żeby nie naswietlał/napromieniował sobie oczu i tutaj niespodzianka - żeby nie nabawił się krótkowzroczności poprzez zbyt długie wpatrywanie się w w blisko położony ekran. Oczy po prostu odzwyczajają się od patrzenia w dal i powoli wytracają tą zdolność.

Kronos

@witterboo Wydaje mi sie że w goglach 3D patrzy się w "dal" - symulowaną, ale oczy o tym nie wiedzą, akomodacja działa tak jakby obiekty były w różnych odległościach.

witterboo

@Kronos No nie jestem okulistą, to Ci nie powiem. Po prostu kieruje mną stara mądrość "nie siedź za blisko, bo oślepniesz"

Gdybym miał to sobie wytłumaczyć "na chłopski rozum" tak samo w przypadku telewizora i jakiegoś LCD przyklejonego do twarzy to: 1. nadal patrzysz na obraz, który nie istnieje i mózg otrzymuje nieprawdziwą informację o odległościach.

  1. Mózg wysyła informację do oczu w celu nastrojenia ostrości widzenia do nieistniejącego obrazu/odległości.

Mój chłopski wniosek: To już podwójne oszukaństwo i nie wierzę, że nic po drodze nie może się spieprzyć

makaronzjajkiem

@Kronos może i ekran LCD/OLED, ale wykorzystuje PWM. Praktycznie tak samo szkodliwy dla oczu jak CRT.

grv

A w 2050 będzie implant w łeb 🤷‍♂️

Klopsztanga

@grv no nie koniecznie xD Oko nadal widzi ekran sprzed 2-3cm niż coś w oddali. To że na zdjęciu widzisz np. krajobraz gór, to nie oznacza że twoje oko zachowuje się tak jakby tam na serio były góry xD Nadal widzi ekran 3cm od oka i nic po za tym.

tellet

@Klopsztanga No właśnie niespecjalnie xD

Oko ustawia ostrość tak, żeby pasowała do odległości widzianego obiektu. Przy dobrym wyświetlaczu z wysoką rozdzielczością, gdy nie widzisz poszczególnych pikseli, oczy ustawiają się tak, jakbyś patrzył na odległy obiekt.

Klopsztanga

@tellet no nie wiem xD Mam ps vr, mam oculusa i oczy napierdalają

tellet

@Klopsztanga a ostrość ustawiłeś? U mnie najdłuższa sesja to bodaj ponad kilka godzin ciągiem- do połowy fabuły w HL:A dojechałem, a gogle podpiąłem do powerbanka. Ok, potem przez kilka minut mialem odciśnięty ślad od gogli na twarzy, ale tak to zero zmęczenia

100mph

Oko musi pracowac i zmieniac glebie obiektow na ktore patrzy, a to oznacza, ze najzdrosze jest ogladanie ekranu z odleglosci umozliwiajacej obserwacje tla. Stad tez sa zalecenia odnosnie oswietlenia tla telewizora itd. Jezeli tego nie bedzie, oko nie bedzie wyostrzac obrazow umieszczonych w roznych odleglosciach od niego, rozleniwi sie co wywola wade wzroku.

Wybaczcie, ze nie pisze jezykiem technicznym ale zajecia z techniki swietlnej mialem na studiach ponad dekade temu i nie chcialbym strzelic babola mylac pojecia.

Felonious_Gru

@Klopsztanga @tellet nie bez powodu DOBRE gogle mają mnóstwo ustawień żeby dopasować się do oka. Ale psvr i oculus to jeszcze klasa zabawki i ma prawo być chujowo. Chciałbym kiedyś przymierzyć jakiś profesjonalny sprzęt...

Azeldoh

@tellet nie trzeba nie wiadomo jak dobrego ekranu. Nawet na starym DK1 z pikselami wielkości pięści oko akomodowało się na różny dystans, zależnie od tego na co się patrzyło.


@Felonious_Gru wymień proszę chociaż jeden model tych DOBRYCH gogli.

Obecnie standardem jest ustawienie IPD [jak ktoś źle to sobie ustawi to tak, mogą go boleć oczy], które w niektórych modelach gogli jest zrealizowane do kitu [quest 2 i tylko 3 różne predefiniowane ustawienia] a w innych jest zrealizowane poprawie [praktycznie wszystko inne z linearną regulacją 62-82]. Za niedługo dojdzie jeszcze regulacja korekcji dioptrii w soczewkach - obecnie dostępne tylko na prototypach - przez co w końcu będzie można korzystać z gogli bez okularów.


@Klopsztanga Jeśli twierdzisz, że oko w goglach akomoduje się na obraz w odległości 2-3 cm to wyjaśnij mi proszę dlaczego do korzystania z nich krótkowidze muszą zakładać okulary bo inaczej wszystko czego nie mają bezpośrednio przed nosem jest rozmazane tak jakby było dokładnie tak daleko jak jest tam zaprezentowane. Gdyby to twierdzenie o 2-3cm było prawdą w ogóle by nie potrzebowali okularów do vr i też za bardzo nikt by nic w nich nie widział bo punkt bliży wzrokowej dla większości populacji wynosi ok. 10cm.


@100mph nie wiem czy korzystałeś z vr - oko tam ciągle zmienia dystans na jaki patrzy. Jeśli będziesz miał okazję polecam spróbować.

Emantes

@grv znacznie wcześniej

grv

Pewnie tak. Widzialem dziś news o zgodzie FDA na testy neuralink

167

generator ślepców

Zaloguj się aby komentować