GameImage zmienia gry, emulatory i Wine w AppImage. Łatwa emulacja i transfer gier z zależnościami

GameImage zmienia gry, emulatory i Wine w AppImage. Łatwa emulacja i transfer gier z zależnościami

hejto.pl
Dawniej nazywany Agape, GameImage jest sposobem na pakowanie gier z Wine lub emulatora w przenośny AppImage, który może być przydatny dla Steam Deck.
Jak wyjaśnia deweloper na projekcie, emulacja jest popularna i z Steam Deck tutaj ludzie robią wiele z tego. Jednak konfiguracja może być problemem, z plikami się bałagan lub brakuje i tak GameImage ma na celu pomóc z tym, jak to pakuje runner (jak Emulator lub Wine), gry i to pliki konfiguracyjne w jednym AppImage.
Teraz, powinienem zauważyć, jest kilka oczywistych rzeczy prawnych wokół tego, że może powodować problemy z ludźmi dzielenia ich kreacje z nim, które mogą zawierać pełne gry. Więc jest to oczywiście coś więcej do użytku osobistego. To, lub można udostępnić kreacje bez gry być może dla ludzi, którzy po prostu chcą konfigurację wszystko ustawione i gotowe do slotu plików gry do po.
Innym problemem jest jednak bloat. Szczególnie dla Steam Deck, miejsce na dysku jest zawsze problemem. Każdy AppImage zrobiony z GameImage będzie zawierał duplikaty dowolnego emulatora lub wersji Wine, która jest używana, co jest jednak punktem, ponieważ chodzi o bycie samowystarczalnym i łatwym do uruchomienia gdziekolwiek, czy to Steam Deck czy desktopowy Linux. Używa on squashfs, który skompresuje je, aby zaoszczędzić trochę miejsca.
Ciekawy pomysł.
Obecnie obsługuje RetroArch, PCSX2, RPCS3, yuzu i Wine. Obsługuje również posiadanie odpowiedniego logo dla każdego AppImage zbyt, jak rozwinięty pokazał w ich przykładzie:

Oryginalny post przetłumaczony dzięki DeepL

Komentarze (5)

sierzant_armii_12_malp

To jakiś koszmar. I kto będzie potem aktualizował Wine w dziesiątkach tysięcy paczek?

Szanatal

@sierzant_armii_12_malp Ale czemu od razu tak radykalnie Zobacz sobie jak można fajnie pakować gierkę na przykładzie gry pod retroarch


my-game-dir

├── bios

│   └── my-ripped-bios.bin

├── core

│   └── swanstation_libretro.so

├── icon

│   └── my-game-cover.png

└── rom

├── my-game-disc-1.bin<br />

├── my-game-disc-1.cue<br />

├── my-game-disc-2.bin<br />

├── my-game-disc-2.cue<br />

├── my-game-disc-3.bin<br />

├── my-game-disc-3.cue<br />

├── my-game-disc-4.bin<br />

└── my-game-disc-4.cue
Szanatal

@sierzant_armii_12_malp a gierkę potem odpalasz tak:

./gameimage.AppImage --platform=retroarch --name="My cool game" --dir=./my-game-dir

sierzant_armii_12_malp

@Szanatal BIOS wypadałoby trzymać w jakimś repozytorium ROMów, to samo z rdzeniami - jak już, to paczka powinna zawierać informację, czego użyć, i jaka wersja została przetestowana.

Szanatal

@sierzant_armii_12_malp No wiesz... każdy może robić jak chce, a to jest jedynie kolejna możliwość. Na necie widzę duże zainteresowanie...

Zaloguj się aby komentować