Edukacja obywatelska i zdrowotna – rewolucja w szkołach czy polityczna ściema?

Od 1 września polscy uczniowie mają nowe przedmioty: edukację obywatelską i zdrowotną.

MEN mówi o „przygotowaniu do demokracji i dbania o zdrowie”. Krytycy pytają: czy to faktycznie nauka, czy kolejny sposób na kształtowanie posłusznych obywateli?

Artykuł analizuje sprawę z filozoficznej perspektywy: od Deweya, przez Nussbaum, po Illicha. Pytania są mocne: czy szkoła ma uczyć krytycznego myślenia, czy wierności systemowi?

Jak Wy to widzicie? Czy nowe przedmioty to szansa czy zagrożenie?


#szkola #edukacja #polityka #polska #wiadomoscipolska #neuropa #4konserwy #dzieci #rodzicielstwo #filozofia #logikarozowychpaskow #tworczoscwlasna #wychowanie #nauka #psychologia #zdrowie #tworczoscwlasna

Komentarze (2)

Zarieln

@Racjonalia.pl wszystko spoko ale ogarnijcie sobie jakiegoś cookiebota bo trochę przypau

71d2ab70-fe3a-4f7e-b081-316e6e761ad6
Fulleks

O panie, ta strona to chyba tak stara jak internet jest, przecież to istniało obok bloga kominka.

Zaloguj się aby komentować