Dzień dobry, otwieram #porannyprzegladotomoto

Powoli uzupełniam listę w Arkuszu, na chwilę obecną o samochody które rozważam.

Na zielono rzeczy które w miarę zweryfikowałem i są w nich linki do Otomoto.

Reszta jest z Gemini, także może zawierać jeszcze błędy.


Plan jest taki - zaczynam zabawę od samochodu dla żony, stąd na liście w sumie królują suvy małe i średnie ( ͠° ͟ʖ ͡°)

A sobie Superba w sportlajnie albo Stelvio pewnie ogarnę za jakiś rok, może dwa.


Moje wrażenia na chwilę obecną - no jest drogo, zwłaszcza jak się chce jakieś dodatkowe pakiety ( ͡° ʖ̯ ͡°)


Łapcie linka: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1v2TaZhYN4bUzNWvkFWwzDbs1f2mhJUd9WH33vCaISrs/edit?usp=sharing


#samochody #motoryzacja

rith userbar

Komentarze (5)

SuperSzturmowiec

Nie wiem po co linki do OtoMoto skoro ogłoszenie za chwilę może być niedostępne

rith

@SuperSzturmowiec Ale są dostępne dzisiaj ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Poglądowo

Ten_koles_od_bialego_psa

@rith Odradzam kupry, wali się system multimedialny. I to srogo, znam ludzi co jeźdzą robić to co miesiąc na serwis.

Jest też problem w kuprze z fotelami, pękają pokrycia foteli i rozwalają się szwy, jest też problem z przegrzewającymi się zaciskami brembo. Ja bym jeśli chcesz kupować auto dla żony szukał czegoś co ma długą gwarancję

Jedyne co bym rozważał w twoim top6 to Subaru bo ma wszystko w doberj cenie i Forda mimo że jest gorzej wykonany. Skoda i Cupa mają ten sam error z oprogramowaniem.

Zerknij jeszcze na Dacię bo można mieć wszystkomającą hybrydę z 7 letnią gwarancją gdzie jedyne co robisz to oddajesz do wyciszenia za 6k i masz auto klasy średniej nagle w cenie paczki krokietów.


https://securityaffairs.com/172024/hacking/volkswagen-group-infotainment-unit-flaws.html


Miałem 4 skody i 1 vw we flocie wszystko zostało wymienione w 2023-2024 na auta stelantisa właśie z powodu walących się ekranów. Wirtuali kokpit potrafi zgasnąć, albo odwrotnie się nie wyłaczyć. Rekordowa Skoda Scala którą sprzedałem przy 44k kilometrów miała wymieniane praktycznie wszystkie możliwe moduły

Ten sam problem dotyczy teraz także audi/VW/seata/Cupry

Dobry system ma grupa Renault + Dacia i Stelantis. Ten w Subaru jest dekadę w plecy względem reszty.

Ten w Ssangyoungu to dzieło kogoś kto palił za dużo trawy korzystając przy tym z windows phone bo są tam nachodzące na siebie kafelki jak w Noki Lumi 910....

rith

@Ten_koles_od_bialego_psa o, dzięki za info. Jeśli chodzi o systemy w Skodzie, to słyszałem już trochę narzekania, nie spodziewałem się, że jest aż tak źle i że jest to problem całej grupy. Tak to jest, jak się tnie na kosztach koderów ( ͡° ͜ʖ ͡°)


Jakoś do Forda nie mogę się przekonać, podobnie ze Stelantisem, musiałbym trochę więcej o nich poczytać bo moja wiedza w tym co Oni oferują jest praktycznie zerowa.


Jeśli chodzi o Subaru, to wygląda bardzo rozsądnie. Szkoda że nie ma opcji na Matrixy a kamera cofania wygląda jak w Sony Ericsonie z 2005r. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Akurat na Matrixach mi bardzo zalezy.


Poważnie rozważałem też powrót do Hondy, mam w rodzinie hondę od wielu lat i uważam, że to był najfajniejszy samochód jakim jeździłem ( ͡° ͜ʖ ͡°) A do tego nic, nigdy się w nim nie popsuło. Jedyna kasa którą w tą hondę wsadziłem (pomijając eksploatację) to dodatkowe zabezpieczenie antykorozyjne. A tak to przez wiele lat nic.


XC40 to już jakieś 190k, A mazdy Cx5 już nie robią. #jakzyc ( ͡° ʖ̯ ͡°)


Dzięki, będę rozkminiać temat dalej.

Ten_koles_od_bialego_psa

@rith Kopsnij się jeszcze nową dacią bigster w automacie Ma za 130k wyposażenie jak rav4 za 220k

Nowy Forester też jest w PYTĘ i bije na łeb Rav4

Hyundai i KIA omijać bo silniki GDI obecnie montowane od 8 lat mają wadę fabryczną powodującą wpadanie kawałków katalizatora na tłoki.


https://kat-eko.com/pl/blog/post/problemy-z-katalizatorem-w-kia-i-hyundai-z-silnikami-16-gdi-18-gdi-20-gdi-przyczyny-skutki-i-rozwiazania.html


Volvo też w pytę ale jest spartańskie.

Za tydzień jeszcze wsiadam w nowego KGM Actyon-a (Ssangyoung) więc się wypowiem dodatkowo.

Ze stelantisa rozważyłbym C5X w Hybrydzie, sprawdziłbym na twoim miejscu nową Fronterę bo jest bardzo Fansy z nową generacją silników na łańcuchu już bez kąpieli olejowej, to dość porządne motory o fajnej kulturze pracy.


https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/opel-frontera-opel-frontera-1-2-t-mhev-edition-edtc6-ID6Hkadu.html

Zaloguj się aby komentować