Chodzi mi po głowie konieczność wymiany dużego blatu. Czy jest już taka potrzeba? Dodatkowo na czerwono zaznaczone 2 uszkodzone zęby.


Co ile wymieniacie linki i pancerze w swoich szosach, jest sens robić to co roku? Tym bardziej w grupie 10rz.

#rower #szosa

1ccf39c0-10bb-4a28-b531-6f81808cad84
a0051b58-4f61-4bd7-b9f1-1305c193f08d

Komentarze (6)

Sofon

Toż to gruz, a głębokość wyżłobienia zębów najlepiej widać gdy łańcuch smętnie zwisa...

Statyczny_Stefek

@Furto jak znam siebie, to bym jeszcze pojeździł - wszystko zależy od tego jak mocno ciśniesz i czy jest ryzyko że Ci łańcuch przeskoczy ;)


Tak na serio to wymień przy najbliższej wymianie łańcucha i kasety. To już ten czas.


Linki i pancerze wymieniam gdy trzeba - gdy przerzucanie biegów zaczyna stawiać opór. Ich żywotność zależy od tego w jakich warunkach jeździsz - jeśli bywa mokro, piaskowato albo tuż po zimie (gdy jest dużo soli) to zużyją się szybciej.

Furto

@Statyczny_Stefek Łańcuchami rotuję, więc po prostu co jakiś czas najbardziej wyciągnięty (~0,75) wywalam i do puli dorzucam nowy, łącznie zwykle mam 3.

Dlatego kaseta nie płacze i przyjmuje nowy bez problemu.


Zmieniam w takim razie koncepcję serwisu i nie zamawiam póki co olinowania, a biorę tarczę i łańcuch więcej - łącznie będą 2.

mhu

Jak dla mnie to tarcza jest w porządku i jeszcze pojeździ. Nawet w nowych, niektóre zęby mają inny kształt, są takie jakby "ucięte".

ovoc

Nie wiem jaki masz model manetek. Stara 10-rzedowa 105-ka lubiła kruszyć linkę na zgięciu w manetce, potem był kłopot z usunięciem resztek. Zależy jak dużo jeździsz. Co sezon jest dobrze na wszelki wypadek wymienić linki. przerzutek.

Furto

@ovoc Jeżdżę na Tiagrze 4700.

Zaloguj się aby komentować