
Bigos, wódka, Lech Wałęsa to wyjątki. Polska tygrysem rozwoju gospodarczego, a naszych marek nikt nie zna
wnp.plPolskie marki nie są znane ani w Stanach Zjednoczonych, ani w Hiszpanii czy Włoszech. Dzieje się tak, mimo że sama Polska i Polacy kojarzą się często bardzo dobrze jako fachowcy w swoich dziedzinach. Brakuje promocji i jasnej strategii działania. I w tym właśnie kontekście warto podpatrywać tych, którym się udało. Zwłaszcza że często nie są to wcale globalne mocarstwa.
– Włochom Polska nie kojarzy się z żadną konkretną marką, może poza żubrówką i wódką wyborową – otwarcie przyznaje Ewa Trzcińska, prezes zarządu Polskiej Izby Biznesowej we Włoszech. Jak podkreśliła przy okazji odbywającej się w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczego debaty "Bezpieczna ekspansja", polskie produkty często są w Italii anonimowe, choć w rzeczywistości mnóstwo naszych firm sprzedaje swoje produkty w tym kraju. Jako jeden z nielicznych wyjątków wskazuje podkrakowski Oknoplast, który z początkiem zeszłej dekady został sponsorem Interu Mediolan. A że Włosi kochają futbol, zaś sam Inter to jeden z najbardziej utytułowanych klubów piłkarskich w tym kraju, więc natychmiast zaczęto pytać, kto za nim stoi i tym sposobem polska firma zaistniała w świadomości mieszkańców Italii. [...]
#wiadomoscipolska #rynek #marka #biznes #promocja #marketing #wnppl