
Autonomiczne systemy na cenzurowanym. Przyczyną drastyczny wypadek
wnp.plChińskie organy regulacyjne finalizowały w ostatnich dniach nowe przepisy bezpieczeństwa dla systemów wspomagania kierowcy. Pekin zaostrza kontrolę nad technologią po głośnym wypadku z udziałem sedana Xiaomi SU7 w marcu tego roku, w którym zginęły trzy osoby. [...]
Wypadek odbił się szerokim echem w mediach. Samochód Xiaomi SU7 jadąc w trybie autonomicznym, rozbił się przy prędkości 116 km/h na autostradzie w prowincji Anhu i stanął w płomieniach. Drzwi auta po wypadku nie otworzyły się, co uniemożliwiło ucieczkę pasażerów z płonącego auta.
Według informacji medialnych samochód wyświetlił ostrzeżenie o zagrożeniu i oddał kontrolę kierowcy niecałe 3 sekundy przed uderzeniem. Zgodnie z wytycznymi chińskiego rządu we wrześniu 2024 r., między wydaniem ostrzeżenia przez samochód a odzyskaniem kontroli przez kierowcę powinno upłynąć co najmniej 10 sekund.
Według agencji Reuters, analitycy twierdzą, że ustanowienie jasnych przepisów dotyczących technologii wspomagania jazdy bez spowalniania jej rozwoju może dać chińskiemu przemysłowi przewagę nad globalnymi konkurentami. To podejście jest w jaskrawym kontraście do rynku amerykańskiego, gdzie firmy dążące do autonomicznych samochodów wyraziły frustrację, że rząd nie wdrożył systemu regulacyjnego w celu walidacji i testowania technologii. [...]
#wiadomosciswiat #chiny #motoryzacja #samochodyautonomiczne #wnppl
Wypadek odbił się szerokim echem w mediach. Samochód Xiaomi SU7 jadąc w trybie autonomicznym, rozbił się przy prędkości 116 km/h na autostradzie w prowincji Anhu i stanął w płomieniach. Drzwi auta po wypadku nie otworzyły się, co uniemożliwiło ucieczkę pasażerów z płonącego auta.
Według informacji medialnych samochód wyświetlił ostrzeżenie o zagrożeniu i oddał kontrolę kierowcy niecałe 3 sekundy przed uderzeniem. Zgodnie z wytycznymi chińskiego rządu we wrześniu 2024 r., między wydaniem ostrzeżenia przez samochód a odzyskaniem kontroli przez kierowcę powinno upłynąć co najmniej 10 sekund.
Według agencji Reuters, analitycy twierdzą, że ustanowienie jasnych przepisów dotyczących technologii wspomagania jazdy bez spowalniania jej rozwoju może dać chińskiemu przemysłowi przewagę nad globalnymi konkurentami. To podejście jest w jaskrawym kontraście do rynku amerykańskiego, gdzie firmy dążące do autonomicznych samochodów wyraziły frustrację, że rząd nie wdrożył systemu regulacyjnego w celu walidacji i testowania technologii. [...]
#wiadomosciswiat #chiny #motoryzacja #samochodyautonomiczne #wnppl