Ateny odwiedziliśmy w czerwcu i spędziliśmy tam kilka dni. Udało nam się zobaczyć kilka ciekawych miejsc, o których możecie przeczytać w poniższym wpisie
Ateny mają różną opinię wśród ludzi, jedni to miasto uwielbiają, a inni twierdzą, że jest brudne i zatłoczone. My jechaliśmy bez żadnego nastawienia. Chcieliśmy sami przekonać i wyjechaliśmy z pozytywnym nastawieniem. Poniżej prezentujemy Wam kilka najciekawszych naszym zdaniem miejsc w Atenach:
  • Akropol, czyli najbardziej znane miejsce w greckiej stolicy. Wizytówka miasta i raczej zawsze spotkacie tam wielu turystów. Na nas Akropol zrobił duże wrażenie.
  • Stadion Panateński, czyli starożytny stadion z białego marmuru mogący pomieścić 80 tysięcy widzów.
  • Wzgórze Lycabettus, czyli niesamowity punkt widokowy, który warto odwiedzić o zachodzie słońca.
  • Wzgórze Filopappou, czyli kolejne niesamowite wzgórze z widokiem na Akropol i Ateny.
  • Stavros Niarchos Park, czyli miejsce z ciekawą architekturą, tańczącą fontanną i kolejna miejscówka z niesamowitymi zachodami słońca.
  • Narodowe Muzeum Archeologiczne, gdzie znajdują się niesamowite zbiory m.in. maska Agamemnona oraz Mechanizm z Antykithiry.
#ateny #grecja
645a16dd-5940-4fb8-b0b7-ef4f7f92d691
448f96ef-05ac-40fe-bbe4-7fdde1c0dc8b
bfd49a70-4500-4f2c-9edd-853e3cfbf8b6
139a77f9-761a-49dc-aa58-2812dc5cae52
3403e3e8-fcb7-420e-a09e-828fb0f8fff9
n3rd_1n_5pac3

Dzięki za wskazówki w lutym się tam wybieram

Deykun

W Atenach spoko jest, że praktycznie z całego miasta można zobaczyć Akropol.

antekwpodrozy

@Deykun to prawda, ale ze wzgórz i tak najlepszy widok

@n3rd_1n_5pac3 jestem, ciekaw pogody i temperatur

slowalisci

@antekwpodrozy jeszcze nie czytałem wpisu wiec tak pytanie na szybko, ile €€€ warto zabrać per dzień?

antekwpodrozy

@slowalisci zależy co chcesz robić, ile zwiedzać, jeździć i gdzie jeść.

Na miejscu wydaliśmy bardzo mało, ponieważ noclegi mieliśmy opłacone z góry, bilety wstępu do większości miejsc też. Pitę można ogarnąć za 4 euro lub mniej, a za obiady płaciliśmy od 8 do 13 euro. Ceny w sklepach są podobne jak w Polsce, niektóre artykuły może minimalnie droższe. Bilet na komunikację kosztuje euro coś, a dzienny chyba 4 euro :). Dojazd z lotniska busem 6 euro w jedną stronę. Jeśli ogarniesz fajną miejscówkę z kuchnia, to można przygotowywać jedzenie samemu, wtedy wyjdzie taniej

n3rd_1n_5pac3

jestem teraz w Atenach i jedyne co mi się niepodoba to ogólnie poruszanie się po mieście. To jest walka o życie 🤣 jest dość ciepło, koło 20 stopni. Jedzenie tanie ale jakość i higiena pozostawiają. wiele do życzenia.

antekwpodrozy

@n3rd_1n_5pac3 no przemieszczanie się nie było łatwe :). Z higieną ciężko mi powiedzieć, jak kupowalismy jedzenie, to wyglądało dobrze