Aplikacja mObywatel jest naprawdę fajna, ale przydałoby się jej używać bardziej. A co gdyby wprowadzić uwierzytelnione logowanie, po to aby dodać dodatkowe funkcje?

Coś w postaci obsługi Obywatela przez jednego urzędnika, poprzez Internet.
Najniższy poziom, gdzie Obywatel zgłasza jakąś sprawę do Państwa, wyglądałby tak:

Obywatel chce zgłosić małżeństwo.
Wchodzi w aplikację mObywatel. Później widoczną opcję na górze "Zgłoś sprawę".
Otwiera się okno czatowe i Obywatel pisze, że chce zgłosić małżeństwo. Bot od razu się go pyta "Małżeństwo urzędowe czy religijne"?.

Użytkownik może dowolnie odpowiedzieć na pytania bota, ponieważ Urzędnicy Pierwszego Kontaktu mieliby obowiązek czatowania z obywatelem jak najszybciej. Do tego czasu bot by wypytał o parę rzeczy.

Taki urzędnik miałby za zadanie ustalić z obywatelem co dokładnie ma na myśli z swoją sprawą.
Czy chce zarejestrować się na ceremonię w urzędzie, czy też zgłosić ślub kościelny, albo jeszcze coś innego. Zależnie od tego co obywatel chce, urzędnik kieruje sprawę (ticket) do Urzędu stanu cywilnego, albo jeśli dałoby się pracownikom taką możliwość - samodzielną rejestrację takiego małżeństwa, mając podgląd do grafiku wszystkich ceremonii, w najbliższym życzeniom obywatela czasie.

Ogólnie od strony technicznej będzie to wyglądało tak:
Czat ten będzie wysyłany również do strony z ticketami rządowymi. Będzie to równoważne z założeniem sprawy (ticketa), w tym wypadku małżeństwa. Taki ticket od razu się tworzy i urzędnik dowolnie może zmieniać jego właściwości. Początkowo ticket przypisany jest do grupy UPK (Urzędnicy Pierwszego Kontaktu). Urzędnik odpowiadając na pytania, pomaga mu w rozwiązaniu sprawy.
Jeśli nie może, wtedy zmienia "team" zajmujący się sprawą na U. Stanu Cywilnego. Urząd ten musi się do tego odnieść wtedy.

Oczywiście obywatel będzie miał cały wgląd do czatu ticketa, gdzie będzie widział czynności podjęte przez wszystkie drogi, aż do zamknięcia sprawy.
Obywatel w tickecie, również będzie mógł się udzielić. Ale mógłby dać maksymalnie 3 odpowiedzi, aż do czasu jak urzędnik mu nie odpowie. Jeśli sprawa nie zostanie rozwiązana w odpowiednim czasie, ticket jest eskalowany do wyższego urzędnika.

Całość całego systemu nie będzie też osobiście wykluczeniem osobistego kontaktu. Jeśli obywatel sobie zażyczy, bądź nie da się załatwić sposobu przez internet. Obywatel poprzez Urzędnika Pierwszego Kontaktu może załatwić sobie wizytę w urzędzie, którego potrzebuje.

Na potwierdzenie sprawy, Obywatel może otrzymać odpowiednie potwierdzenie z Urzędu, wraz z historia Czatu (jeśli sobie tego życzy).

Po 30 dniach dane trafiłyby do archiwum (osobnego serwera). Gdzie znajdowałyby się też dane obywatela. Serwer taki podlegałby dodatkowej weryfikacji przed wydaniem jakichkolwiek danych. A zgoda na wysłanie takich danych należałaby do odpowiedniej osoby.

Cały system ticketowy, będzie bezpośrednią formą kontaktu Obywatela z Państwem. Dzięki odpowiedniej konstrukcji, wraz z kategorią zgłoszeń, datą, loginami (każdy urzędnik miałby login), obywatel może w szybki i przejrzysty sposób załatwić coś z urzędem. Dodatkowo mógłby wskazać osoby, które zajmowały się jego sprawą.

#polityka
#polskanamarsie
#technologia
NiosePrawde

Najpierw to niech otworzą tą aplikację, dopiero wtedy będę z niej korzystał

Bajo-Jajo

nie przejdze bo pani halinka z urzedu nie bedzie miala wladzy a ona glosuje raz na 4 lata

bobse

Ten crap zapewne cię szpiguje.


>zainstaluję na telefonie rządowy syf


Co może pójść nie tak?

jonas

@bobse 

> telefon

> nie zainstaluję apki, bo szpiegowanie


Wybierz jedno.

NiosePrawde

@jonas Wolę być szpiegowany przez chińczyka niż kurwę p*lskę.

jonas

@NiosePrawde Nie jesteś aż taki ważny, żeby ktokolwiek cię chciał szpiegować, uspokój się.

NiosePrawde

@jonas Nie wiesz kim jestem, nie znasz mojej historii, więc zamilcz.

jonas

@NiosePrawde Gówno mnie to obchodzi.

NiosePrawde

@jonas To przestań się do mnie odzywać pajacu

GordonLameman

Znowu totalny brak wiedzy.

Piszesz o pracownikach rządowych, a podajesz przykład z małżeństwem - tym zajmują się pracownicy samorządowi - pracownicy Urzędów Stanu Cywilnego.


struktura administracji jest rozproszona i nie da się tego w ten sposób zrobić. Tak jak nie ma „strony rządowej z ticketami”.


znowu to są bujdy człowieka który ma wiedzę 12-latka.

Usyrak

@GordonLameman jest rozproszona. Stąd koncept takiego urzednika pierwszego kontaktu. Gdy chodzi o sprawę do załatwienia w urzędzie to taki Obywatel ma przekierowanie swojej sprawy do właściwego urzędu. Jeden szczebel dodatkowo, co prawda. Ale widzisz że ktoś nad tym pracuje.


Nawet chyba nie przeczytałeś tego z zrozumieniem.

Zaloguj się aby komentować