Ale lipa... Cały marzec i kwiecień poświęciłem na naprawę owiewek - szpachlowanie i lakierowanie, zgrzewanie, wymianę przedniej szyby, potem pod koniec kwietnia umówiłem się na pełny serwis i... Nie dojechałem do mechanika bo wtryskiwacz przestał podawać paliwo. Po paru dniach grzebania, wymianie wtryskiwacza i zdjęciu ze skutera - bo to maxi skuter - wszystkich owiewek, kufra, kanapy, zostałem na majówkę totalnie bez dwóch kółek, nie licząc roweru
Bo wygląda na to, że padło ECU i nie podaje wystarczająco mocnego impulsu by pojazd odpalił (steruje tutaj plus, więc podpiąłem szpilkę i żarówkę 16W [nie mam słabszej z pinami xD] do pinu od wtrysku komputera a drugą nóżkę żarówki do masy i nic, nawet leciutko się na czerwono nie zajarzyła a napięcie przy kręceniu spadało do 2V Możliwe, że żarówka jest za mocna?
Najśmieszniejszy jest fakt, że jednak czasem wtryskiwacz ożywa i już totalnie nie wiem czy jednak kabel gdzieś nie przewodzi a ja jestem głupkiem. Do dyspozycji mam schemat instalacji elektrycznej ale tak rozmazany, że z trudem można się domyślać jaki kabel ma jakie kolory xD
Ktoś zna jakiś serwis, który mógłby wysyłkowo sprawdzić ECU? Jest to Magneti Marelli ze skutera Aprilia Atlantic 500 Sprint (grupa Piaggio, mniej więcej takie same są np. w Piaggio X9).
Jest to Aprilia Atlantic 500 sprint, rok prod. 2005. Staram się poprawić schemat w programie graficznym ale i tak jest w kiepskim stanie. Ktoś coś?
#motocykle #skutery #elektryka
2e5e1e94-b3b8-41ed-9305-0d466db41398
982cc9f3-d4a4-4ed0-91a1-19649ea31952
slonski_pieron

@Endrius po primo, nie podpinaj nic pod wtyczkę wtryskiwacza, chyba, że chcesz się pożegnać z ecu. Secundo wtryskiwacz jest sterowany masa z kompa, a nie plusem. Tertio, jeżeli on nie działa to przyczyny sa dwie - zabkolowany immobiliser, albo uszkodzony czujnik położenia wału (impulsator).

Endrius

@slonski_pieron

Ostatecznie z pomocą znajomego mechanika doszedłem do podobnych wniosków. Dziękuję bardzo za odpowiedź

Zaloguj się aby komentować