
Najdziwniejsze co do tej pory widziałem na kolei. Aż musiałem sprawdzić czy to AI mnie nie robi w konia. Wygląda trochę jak steampunk.
#kolej #ciekawostki #ciekawostkikolejowe


Najdziwniejsze co do tej pory widziałem na kolei. Aż musiałem sprawdzić czy to AI mnie nie robi w konia. Wygląda trochę jak steampunk.
#kolej #ciekawostki #ciekawostkikolejowe

Jakiś tam techniczny sens to ma. Moment obrotowy silnika parowego jest większy niż silnika elektrycznego oraz znacznie większy niż silnika spalinowego. Z tego samego powodu lokomotywa spalinowa używa silnika spalinowego tylko do generowania prądu, a koła napędzane są silnikami elektrycznymi.
@jonas ale tu chodziło o brak węgla i prundem wodę w kotle grzali
A napęd diesel elektryczny jest powszechny i na kolei i na statkach, bo prościej dać agregat i silniki elektryczne, niż wielkie skomplikowane przekładnie. Ostatnim eksperymentem z dislem i przekładnią hydrauliczną w lokomotywach było zdaje się ddrowskie DR118. W Polsce od początku robiono diselelektryki.

Zaloguj się aby komentować