168580 + 116 = 168696


#gróbywgurach


Na Wielkanoc 2025 i związany z nią wypad w rejon Gór Stołowych czekałem bardzo długo, planując w Komoocie co rusz to nową trasę. Los jak zwykle okazał się przewrotny i ponownie zapewnił mi perturbacje na tle zdrowotnym, tym razem serwując mix przeziębieniowo-anginowy. Jeszcze w piątek rano zastanawiałem się, czy w ogóle jest sens brać rower ze sobą.


Na szczęście, udało się względnie doprowadzić zdrowie do porządku i przed 8 rano ruszyłem w drogę.

Ta wiodła przez kilka ciekawych podjazdów:

1) przez serce Gór Stołowych, z fenomenalnym widokiem na Szczeliniec Wielki (x2),

2) ze Szczytnej za Górę Sępią, ten podjazd pokonał mnie 2 lata temu, więc ambicja była mocno podrażniona,

3) następnie Autostradą Sudecką, w kierunku najwyżej położonego schroniska górskiego na świecie 😎,

4) na punkt widokowy w Radkowie, na który wczoraj wtoczyłem się z buta.


Ubrałem się w zestaw krótkie bibsy+potówka+koszulka+cienka bluza. Nie wziąłem niestety żadnego kominu na szyję i poranne 8 stopni nieco poczułem. Na szczęście 11 km podjazdu zapewniło osłonę od wiatru, a także pozwoliło skutecznie się rozgrzać. Temperatura szybko wzrastała, zapewniając komfort termiczny. Bowiem od godziny 11 było już całkiem ciepło, na tyle, że bluzę zapinałem tylko na zjazdach.


Na wyróżnienie zasługuje jakość nawierzchni. Totalny top, z tych 115,6 km, może łącznie bym zebrał kilometr, gdzie musiałem baczniej zwracać uwagę na jezdnię i gdzieniegdzie podnieść tyłek.


Przyszłościowo na liście ToDo umieszczam podjazd na schronisko PTTK Jagodna od strony Bystrzycy Kłodzkiej, którym dzisiaj zjeżdżałem.


#rowerowyrownik #szosa

26c46f5a-2cc6-454d-957a-0465ba67c0c4
e73c53c4-4075-4977-8fcb-1f0ab967f158
4b4c6716-6f89-4387-897c-c84f296a6ab2
e984f92a-3677-49dd-a5ad-b52fc2c2e1a9
4e846777-9cfc-497c-bfda-07c74335da85

Komentarze (10)

Yes_Man

@Furto co tak wolno

A tak poważnie to gratki! Super wynik nimi dałeś radę

Furto

@Yes_Man No dzisiaj się szybciej nie dało 😃 No dobra, raczej się dało, ale prawdę mówiąc, ze względu na dosyć niepewny stan zdrowia, a co istotniejsze, brak pewności że się w ogóle dotoczę, to zwłaszcza w pierwszej części trasy mocno się oszczędzałem. Dosyć powiedzieć, że w życiu chyba nie zrobiłem więcej niż 1400 m przewyższenia. Po 50 km miałem chyba średnią sub20, dopiero na koniec troszkę wzrosła.

Yes_Man

@Furto mój PB to 59km ale po Warszawie - taki kat morderca i kręcenie po dziwnych miejscach. Średnia prędkość z tego co pamiętam to też ok. 22km/h. Ale zrobić 100+ to dla mnie osobiście hardkor

Furto

@Yes_Man jakbyś mi dał pole wyboru 200 km pod wiatr, czy 59 po dużym mieście, to na pewno wybrałbym 1. opcję 😂😂😂 Nienawidzę jeździć po miastach. 22 km/h to spoko średnia, bierz 2 musy z ryżem, 2 banany, 2 żele energetyczne z biedry oraz 2 bidony i za tydzień widzę wpis 100km+ 😎 Poważnie, nie licząc osób z BMI 40+, czy takich w słusznym wieku, praktycznie każdy jest w stanie - na sprawnym rowerze - zrobić jednego dnia 100 km po płaskopolsce. Niech zajmie to i 12 godzin, w tym 5 godzin przerw, ale to nie jest żaden nieosiągalny wynik. Jeśli zrobiłeś po WWA 59 km, to pewnie po gassach byś nakręcił w tym samym czasie 80 km+.

Yes_Man

@Furto a na czym jeździsz? Bo ja mam rower górski z marketu taki do zjazdów z gór (ziom w serwisie mnie uświadomił przy okazji rozmowy o mojej zepsutej korbie) i ten mój na trasie to się średnio sprawdza bo tylny amortyzator sporo pożera z prędkości. Poza tym to stary grat na osprzęcie Shimano i tylko 18 przerzutek + mała tarcza z przodu - 42 bodajże. Także ten

Furto

@Yes_Man Nie no, ciężko o porównanie, bo jeżdżę na szosie. O ile przednią amortyzację można przeżyć, tak tylnia zabiera już sporo z efektywności pedałowania. Stare shimano to nie problem, ważne aby jego stan był ok. Serwisujesz rower?

Yes_Man

@Furto na bieżąco, ale korba była od nowości (15+ lat) więc miała prawo zdechnąć. W opcji mam możliwość wsadzenia 48 zębów na przód więc z tego skorzystam. Zastanawiam się jak można usztywnić tylny widelec by nie bujał

Furto

@Yes_Man jeśli brakuje cięższych przełożeń, to zmiana blatu na pewno pomoże. Co do tylnej amortyzacji, to obawiam się, że bez druciarstwa w postaci dospawania tam czegoś, ciężko będzie znaleźć inne rozwiązanie. Może na Olx trafi się jakaś pasująca rama?

Yes_Man

@Furto Do miasta taka amortyzacja jest genialna, w opcji na trasę myślałem żeby demontować amor i wstawiać w jego miejsce sztywną rurę przygotowaną 1:1 jak amor w pozycji nieobciążonej. Ale to temat zapewne za 2-3 tygodnie najwcześniej, aktualnie gruz stoi w piwnicy i do pracy jeżdżę damką Różowej. Swoją drogą Kross to straszny szajs, co chwilę coś się odkręca

Furto

@Yes_Man Akurat amortyzacja full, wydaje mi się sporym przerostem formy nad treścią w kontekście miasta :) Taka sztywna rura powinna pomóc, ale musi być świetnie spasowana.

Zaloguj się aby komentować