Zastanawiam się nad małym upgradem mojego kompa, konfiguracja mojego kompa wygląda następująco:
  • procek: Ryzen 7 2700
  • grafika: Radeon RX580 8gb
  • ram: 16GB DDR4
  • płyta główna: MSI B350 TOMAHAWK
  • zasilacz: Thermaltake Smart SE 530W
Do tego monitor LG 34UC79G-B, także docelowa rozdzielczość to 2560x1080, 144hz i oczekuję ogrywania współczesnych gier w ustawieniach wysokich/ultra powyżej 100 FPS. Klatki mogą skakać bo i tak mam freesync w monitorze. Nie ukrywam, że chcę pozostać przy tym ekranie i nie widzę potrzeby pójścia w wyższe rozdzielczości.
W związku z powyższym, biorąc również pod uwagę bottleneck procka - czy najlepszą opcją jeśli chodzi o kartę graficzną będzie RX 6700 XT 12GB? Moje podejście wynika z tego, że nie chcę wymieniać nic oprócz karty i ewentualnie zasilacza. Czy też macie jakieś inne propozycje które mogłyby tutaj wzięte pod uwagę. Nie interesuje mnie ray-traycing oraz DLSS 2/3, FSR2.1 w trybie jakości wydaje mi się wystarczającą i przyszłościową alternatywą, według mnie niewiele gorszą od DLSS. Patrzę również z nadzieją na FSR3 ( ͡° ͜ʖ ͡°) Chyba, że faktycznie coś ze stajni Nvdii, ale większość modeli na które spoglądałem miały 8gb pamięci.
Jeśli chodzi o pieniądze - myślę, żeby wydać do 2,5K PLN.
Drugie pytanie - czy mój obecny zasilacz byłby wystarczający do Ryzena 7 2700 + RX 6700 XT 12GB?
#pcmasterrace #technologia #komputery
Jim_Morrison

@mirindo Niedawno miałem RX6600 i byłem zadowolony ale gdy teraz mam RTX3060 12gb to jestem zachwycony. Różnice robią dla mnie dwie rzeczy czyli wydajność sraj tracingu i DLSS. Byłem bardzo sceptyczny co do tego drugiego i jak ludzie pisali, że z tym upscallingiem obraz potrafi wyglądać lepiej niż natywnie to uśmiechałem się pod nosem ale mieli rację. Gdy porównuję teraz FSR 2 z DLSS to jest przepaść pod jednym ale zajebiście ważnym względem - anti aliasing. Tam gdzie przy FSR jakieś cienkie linie jak np. gałęzie drzew czy druty wysokiego napięcia są zajebiście postrzępione i mają "schodki", nawet w natywnej rozdzielczości, tam przy DLSS jest gładziusieńko. Do tego "shifting pixels" czyli zmora dzisiejszych czasów spowodowana temporalnymi metodami anti aliasingu, świetnie widoczna np. w Cyberpunku 2077 (niektóre płotki, kraty w oknach itp. dosłownie tańczą i migają) ponownie z włączonym DLSS są idealnie gładkie a miganie znika kompletnie.

Grewest

@mirindo Trochę mnie dziwi że włożyłeś Ryzena 7 do takiej karty. Używałeś czegoś co potrzebowało więcej niż 12 wątków?

mirindo

@Grewest w 2018 ten procek wyrwałem w bardzo dobrej cenie. Wówczas myślałem też, że będę miał przyszłościowy procesor, który wykorzystam przy photoshopie, blenderze czy ogólnie tworzeniu modeli 3D pod wydruki itd. Skończyło się na tym, że kariera mi się potoczyła w zupełnie innym kierunku a kompa mam przede wszystkim do gier ( ͡° ͜ʖ ͡°)


Co do FSR - jak dotąd wszędzie mi działa bardzo dobrze i nie miałem opisanych przez Ciebie problemów.

mirindo

@Jim_Morrison dzięki za info o antialiasingu, musiało mi to umknąć ale tyle co sprawdziłem RTX to u kumpla na jego gamingowym lapku, więc średnie mam porównanie FSR do DLSS bym powiedział ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ja czekam jeszcze na premierę RTX 4060 Ti bo DLSS 3 robi wrażenie, ale cenowo pewnie mi nie podejdzie...

A 6700 XT można wyrwać nówkę poniżej 2k dlatego też kusi mnie ta karta.

Nie jestem też pewny czy 12GB jest mi do czegokolwiek potrzebne przy rozdzielczości 2560x1080.

Jim_Morrison

@Grewest Tak, to zależy od implementacji developerów i tak np. w God od war dlss jest słabo zaimple

mentowane ale ogólnie dlss jest duuużo lepsze niż fsr co nie znaczy że fsr jest złe.

Grewest

@Jim_Morrison Ja też uważam że fsr nie jest złe, ostrość jest spoko ale te dwa paski psują efekt xd

Zaloguj się aby komentować