_wojti

wygląda jak okaz zdrowia

ostry_cien_mgly

Szkoda chłopa, naprawdę była nadzieja w tym, że ogarnie to nasze MPK

Modaracja

@ostry_cien_mgly przeciez on samego siebie nie ogarnal. Come on

wrukwiony

no nikt sie nie spodziewal xD okaz zdrowia

ostry_cien_mgly

@Modaracja ale mpk ogarniał. Dostał w strasznym stanie. Zaczął działać żeby zmniejszyć ilość wykolejeń. Ogarnął fundusze na wymianę wielu rozjazdów. Mamy budowę torów na ND. Dużo się dzieje.

Ogau

@ostry_cien_mgly "naprawdę była nadzieja w tym, że ogarnie to nasze MPK"


Nic głupszego dzisiaj nie przeczytam. Coraz więcej autobusów nie przyjeżdża, tramwaje jeżdżą 10 km/h, bo inaczej by się wykoleiły, a ktoś pisze, że zmieniało się na lepsze, bo kilka rozjazdów wymienili xD


Ciekawe dlaczego do oceny jakości torów po zmianach nie wybiorą znów niemieckiej firmy, która określiła stan 90% na słaby xD

ostry_cien_mgly

@Ogau chyba masz informacje z 2019... Gościu przejął mpk w momencie kiedy infrastruktura była w strasznym stanie. W celu zminimalizowania ilości wykolejeń ograniczyli prędkość przejazdu przez niektóre rozjazdy - czasem nawet do 5 km/h. Nie wymienisz tych rozjazdów w 2 miesiące po objęciu stanowiska.

Pomiędzy 2020 a 2022 wymienili chyba z 30 rozjazdów - właśnie tych, które były w złym stanie technicznym. Żeby zobaczyć co się wydarzyło polecam poszukać "torywolucja".


Zastanawiam się w jakiej kolejności wyobrażasz sobie remonty torowisk? Od elementów najbardziej problematycznych jak zrobił to Sutryk z Selerem czy masz lepszy pomysł? Najpierw torowiska, które nie były tak problematyczne?


Z tymi 90% to zwyczajnie obracasz kota ogonem. Nigdzie nie było mówi o "złym" stanie. 10% torowisk określono jako stan dobry. Stan niezadowalający to było jakieś 35%. Polecam ten raport bo był dostępny w necie.


Na 2023 są znów inwestycje za jakiś 100 mln zł.


Ja wiem, że każdy każdy takie wielkie pracę porównuje do remontu mieszkania ğ w 3 miechy zrobił łącznie z wyburzeniem a do pomocy miał tylko szwagra.


Autobusy nie przyjeżdżają tylko dlaczego? Kroki I przejazdy kolejowe. Sytuacja z korkami ma szanse poprawić się tylko i wyłącznie jeśli komunikacja będzie dobrą alternatywą ale niestety to jest proces pstryknięcie palcami.

Ogau

@ostry_cien_mgly mieszkam tutaj dłużej, niż 3 lata i widzę tylko zmiany na gorsze. Szczególnie w ostatnich latach jest katastrofa. Głupie buspasy, jak ten na Jagodnie, jedynie zwiększają korki, a przy okazji zwiększają czas przejazdu autobusów. Żaden buspas malowany na pałę na już istniejącej jezdni nie był wcześniej poddany analizie. Po prostu się je maluje, bo urzędnikowi wydaje się, że będzie lepiej, a potem nie ocenia się tych zmian w żaden sposób.


Nie, brak autobusów to wina braku kierowców i niesprawnego taboru. Co kontrola ITD to więcej dowodów zostaje zatrzymanych, niż przepuszczonych. Ja nie mówię o tym, że autobusy się spóźniają. One się NIGDY nie pojawiają.


Kolejna sprawa to fakt, że gość kompletnie nie szanował swoich pracowników i ich publicznie wyzywał.


" 90% to zwyczajnie obracasz kota ogonem. Nigdzie nie było mówi o "złym" stanie. 10% torowisk określono jako stan dobry"


A odejmij 10 od 100 i podaj wynik xD. Oczywiście możesz zakłamywać rzeczywistość i pisać, że stan poniżej dobrego to nie "zły", a "niezadowalający", ale to tylko semantyka. Pomińmy jednak procenty. Dlaczego do oceny torów po toryrowulcji nie zostanie wybrana ta sama metoda, a inna? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

ostry_cien_mgly

@Ogau Eeech no i taka rozmowa, podaję fakty a Ty, że widzisz swoje.

1)buspas na Jagodnie jest kiepski bo kończy się wjazdem spowrotem na jezdnię. Powstał dość dawno. Niemniej gdyby nie on to autobusy stałyby w większych korkach niż teraz. Wtedy czas przejazdu autobusem byłby znacznie dłuższy niż autem i tylko czekać a kroki by rosły i rosły. Likwidacja tego buspasu spowoduje, że autobus będzie stał w 2 km korku w nie w 100 m.

Zresztą tak dynamiczny rozwój tej dzielnicy to błędy władz miasta. Jak w szczerym polu z 1 czy 2 ulicami nagle osiedli się z 50 czy 80 tys. ludzi to nie sposób to ogarnąć bez przygotowania a przygotowania nie było i nie sposób winić za to szefa mpk.

  1. np. opóźnienia autobusów na zachodzie miasta są powodem nie przyjechania autobusu na pętle i w efekcie odwołania kursu. To kwestia czasu przejazdu, który potrafi się dramatycznie wydłużyć przez np. dwukrotne zamknięcie przejazdu na Żernikach w godzinach szczytu. Wtedy autobus potrafi znacznie spóźnić się na kolejny kurs.

Skąd twierdzenia o braku kierowców? Dawno już nie widziałem starego volvo, nie widziałem też afer z autobusami od czasu kiedy wycofano stare volvo. Przytocz coś.

  1. zawsze miał opinię "chujka" który poganiał do roboty i myślenia. Niestety często szef który dowozi wyniki taki jest.

  2. to że torowisko nie jest "dobre czy bardzo dobre" nie znaczy, że jego stan jest zły. Podałem Ci nawet dane a Ty dalej upierasz się przy swoim - poszukaj tego raportu. Jest tam np. coś takiego jak stan dostateczny.

Nie wiem dlaczego nie zostanie wybrana tą samą metoda, wg mnie bez sensu robić to teraz skoro niezbyt wiele torowisk zostało wymienionych/wyremontowanych. Robiono tylko naprawy interwencyjne w miejscach, które były po prostu beznadziejne.


Wg mnie właśnie dzięki niemu sporo się zmienia. Żałuję że odszedł bo jest duże ryzyko, że teraz trafi się ktoś taki, kto doprowadził mpk do tego stanu, z którego on musiał je odkopywać.

Ogau

@ostry_cien_mgly

1)buspas na Jagodnie jest kiepski bo kończy się wjazdem spowrotem na jezdnię

Niemniej gdyby nie on to autobusy stałyby w większych korkach niż teraz.


Tu skończyłem czytać, bo tego buspasa już nie ma i autobusy nie stoją w korkach, bo te zniknęły sprzed ronda. Taka to rozmowa z kimś, kto zamiast wyjść na miasto, śledzi fejsika prezydenta i budwajzera ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

ostry_cien_mgly

@Ogau nie byłem na Jagodnie już jakiś czas, cieszę się, że przestałeś czytać

Ogau

@ostry_cien_mgly nie byłeś nigdy, bo wtedy byś wiedział, że ten buspas generuje korek. Bo o bycie półdebilem, który by tego nie ogarnął cię nie posądzam ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Zaloguj się aby komentować