Wracam z "pierwszym" wpisem związanym z #donislawdev czyli #gamedev
Cały wpis jest dostępny na moim blogu:
Tak skrótowo TLDR:
- Jestem początkującym, wydałem prostą grę na Steam, we wczesnym dostępie, gra jest mieszanką Tycoon/Casual, Gra została wydana najpierw na Windowsa, po paru dniach na Linuxa, a jeszcze po paru na MacOS.
- Sprzedałem 410 sztuk gry, co daje $632 przychodu (po odjęciu vat i działki Steam), nadal pozostają podatki w Polsce, niestety system podatkowy w Polsce był projektowany przez szatana + troszkę wydałem na grę. Więc wychodzę na <0 z zysków. Jest strata. Przy tych "zyskach" trzeba już płacić miesięczne "daniny"
- Sprzedaż na MacOS i Linuxa wynosi po %2.5-3%, reszta to Windows (tutaj też wpływ na to miało późniejsze wydanie)
- Przed wydaniem gry miałem 724 dodań do listy życzeń (jak wydajemy, to gracze dostają e-mail),
- Największe kraje sprzedaży to: Argentyna (26% sztuk), Polska (18%), USA i Niemcy po 10%.
Czy było warto? Ze względów finansowych to nie, z innych TAK, teraz portuje grę na Androida + IOS + pracuję nad aktualizacjami (wczesny dostęp). W planach mam tez kolejną gre, ale to minie klika lat :-} Mam 22 lata, wciąż się uczę, być może następne produkcję poradzą sobie lepiej (albo gorzej) ;D
Na zdjęciu wykres sprzedaży ze Steam
