
Rozbudowa terminala kontenerowego w Gdańsku.
Czy ktoś jest mi w stanie wytłumaczyć czy jest to ekonomicznie uzasadnione, czy to kolejna fanaberia Kaczyńskiego, żeby zmieniać mapę Polski, niczym kanał dla żaglówek za 2 miliardy?
#polityka

Rozbudowa terminala kontenerowego w Gdańsku.
Czy ktoś jest mi w stanie wytłumaczyć czy jest to ekonomicznie uzasadnione, czy to kolejna fanaberia Kaczyńskiego, żeby zmieniać mapę Polski, niczym kanał dla żaglówek za 2 miliardy?
#polityka
@Gajor BalticHub jest własnością PSA International (40 proc.), Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.) oraz IFM Global Infrastructure Fund, którego doradcą jest IFM Investors (30 proc.)
Więc nasz rząd za dużo do gadania nie ma, a tym bardziej prezes.
Ten terminal zarabia dla Skarbu Państwa 12-15 mld pln rocznie z tytułu akcyzy i innych podatków. Więc jego rozbudowa jest nawet na rękę naszemu państwu.
Nie przez przypadek Holendrzy tak bardzo pilnują żeby to u nich były główne porty przeładunkowe, na czymś takim zarabia się ogromne pieniądze, patrząc na problemy na Morzu Czarnym oraz blokady nałożone na rosję to właśnie nasze porty mogą odgrywać większą rolę w regionie, a co za tym idzie generować większe zyski.
Zaloguj się aby komentować