Temat kontrowersyjny, ale i tak uważam, że warto go poruszać. Często w dyskusjach na temat GPU czy abonamentów ogólnie pojawia się argument, że GPU prowadzi do zwiększenia sprzedaży gier, gracze często powoływali się na słowa Spencera, który mówił, że osoby z GPU wydają na gry x% więcej od graczy bez abonamentu.
W drugą stronę nierzadko padał argument atakujący GPU, że wrzucanie gier prowadzi do gorszej sprzedaży gier, które w GPU nie lądują. Zawsze ten argument był atakowany za bycie bezpodstawnym, jednak MS dostarczył CMA UK swoją analizę, z której dokładnie to samo wynika, zdjęcie w załączniku.
#xbox #ps5 #pcmasterrace
c8e13dc1-cdf8-4ab1-97fe-8ba0fd97576a
Zielczan

@Cinkito to be fair, ja wielokrotnie mialem tak, ze chcialem cos zagrac i bylo to w game passie, wiec bralem game passa, zeby ograc to co mnie interesowalo. Gdyby tej gry nie było w GP, to i tak nie kupiłbym jej w retailu.

gzubbryzgowijski

@Cinkito sporo gier (m.in. indyków) wciąż czeka na mój zakup, bo trochę żal kupować grę X skoro się abonamentuje. Nie ma dużej potrzeby zagrać w coś teraz, a do tego dziś nie warto jej brać za taką a taką cenę i gry nie kupuję.


Zjawisko na pewno odczuwa część wydawców.

Cinkito

@Zielczan nie wiadomo jak są konstruowane umowy, ale jednak zapewne MS daje pieniądze z góry. To że kupisz GPU żeby coś ograć to jedynie wpływa na budżet MSu, a nie twórcy czy wydawcy samej gry (to znaczy na pewno zainteresowanie grą ma wpływ na decyzje MSu co do kolejnych gier tego twórcy w GPU).

Zaloguj się aby komentować