Steam Deck Client Update i SteamOS 3.3.2

hejto.pl

SteamOS 3.3.2


Tryb dokowania


  • Dodany interfejs wyboru rozdzielczości i częstotliwości odświeżania w Ustawieniach wyświetlacza

  • Automatyczne unikanie problematycznych rozdzielczości, takich jak 4096x2160 lub tryb 30Hz na zewnętrznych wyświetlaczach

  • Ulepszono wykrywanie podłączania wyświetlacza zewnętrznego podczas pracy.

  • Naprawiono problemy z kontrolą kamery w grze podczas używania fizycznej myszy

  • Naprawiono współczynnik proporcji i rozdzielczość nie są prawidłowo przełączane w interfejsie Steam po ponownym podłączeniu zewnętrznego monitora

  • Naprawiono problem, w którym klatki mogły spadać na zewnętrznych monitorach przy niższej częstotliwości odświeżania


Ogólne


  • Naprawiono błąd w grze Red Dead Redemption 2

  • Poprawiono tempo generowania klatek podczas compositingu (np. gdy włączony jest FSR)

  • Poprawiono szybkość wykrywania dotyku/oddawania dotyku

  • Zmodyfikowano deskryptory USB w celu wsparcia nawigacji po kontrolerze w menu EFI podczas rozruchu

  • Poprawiono aktualizację firmware'u kontrolera przy każdym starcie systemu

  • Naprawiono scenariusz, w którym operacja formatowania karty SD mogła zakończyć się niepowodzeniem

  • Naprawiono problem, w którym małe dotknięcia były ignorowane na krawędziach niektórych gładzików

  • Naprawiono niechciane, losowe zdarzenia haptyczne

  • Naprawiono wyrównywanie głośności dźwięku startowego w różnych modelach


Klient Steam


Ogólne


  • Poprawiono wydajność podczas renderowania ekranu głównego

  • Pola tekstowe czatu są teraz automatycznie skupiane po otwarciu karty czatu

  • Naprawiono niektóre przypadki, w których synchronizacja z chmurą była próbowana w trybie offline

  • Naprawiono problem z haptyką przy uruchamianiu


Tryb zadokowany


  • Dodano przełącznik pozwalający Steam Deck automatycznie kontrolować rozdzielczość wyświetlania dla zewnętrznych wyświetlaczy. Po włączeniu, Steam Deck automatycznie dostosuje rozdzielczość, aby uzyskać najlepszą wydajność na wyświetlaczach o wyższej rozdzielczości.

  • Steam Deck śledzi teraz ustawienia częstotliwości odświeżania i limitu FPS niezależnie dla wewnętrznych i zewnętrznych wyświetlaczy

  • Domyślnie wyłączono przełączanie częstotliwości odświeżania za pośrednictwem menu szybkiego dostępu dla zewnętrznych wyświetlaczy. Alternatywne częstotliwości odświeżania są nadal dostępne poprzez rozwijanie rozdzielczości w Ustawieniach->Wyświetlacz.

  • Dodano przełącznik w ustawieniach deweloperskich, aby ponownie włączyć przełączanie częstotliwości odświeżania w menu szybkiego dostępu dla zewnętrznych wyświetlaczy. (Należy pamiętać, że wbudowany wyświetlacz Steam Deck został sprawdzony pod kątem obsługi pełnego zakresu częstotliwości odświeżania dostępnego w suwaku, ale w przypadku arbitralnych wyświetlaczy zewnętrznych nie możemy zagwarantować, że kombinacja rozdzielczości i częstotliwości odświeżania będzie funkcjonalna. Może to prowadzić do scenariusza, w którym zewnętrzny wyświetlacz nie wyświetla obrazu, więc nie ma łatwego sposobu na cofnięcie zmiany. Bądźmy smokami, nie zalecamy włączania tego ustawienia).


Steam Input


  • Konfiguracje kontrolerów są teraz automatycznie przełączane do trybu per-device, gdy jednocześnie podłączonych jest kilka takich samych kontrolerów

  • Podglądy menu wirtualnego w Konfiguratorze podświetlają teraz odpowiedni przycisk podczas przechodzenia do powiązanego z nim polecenia na liście poleceń

  • Zmniejszono występowanie podwójnych aktywacji po naciśnięciu przycisku Soft Press na panelach dotykowych i pałeczkach.

  • Naprawiono skalowanie podglądu menu wirtualnego paska szybkiego dostępu w konfiguratorze

  • Naprawiono problem, w którym opcja \"Wyłączony\" była wyświetlana wielokrotnie w opcjach rozwijanych dla trybów

  • Naprawiono błąd, który powodował, że uruchomienie trybu offline w pulpicie skutkowało brakiem reakcji na polecenia kontrolera do momentu kliknięcia okna dialogowego \"stay offline\".

  • Naprawiono błąd związany z ustawianiem ustawień komend wewnątrz modeshift

  • Naprawiono błąd, który powodował, że przełączenie aktywnego kontrolera w konfiguratorze mogło spowodować utratę niezapisanych zmian

  • Naprawiono błąd podczas edycji ustawień trybu dla wejścia (np. joysticka)

  • Naprawiono błąd podczas ustawiania wejścia wyzwalającego na \"Wyłączone\" w warstwie zestawu działań

  • Naprawiono błąd podczas ładowania niektórych konfiguracji wejścia Steam.


Steam Input: FlickStick


  • Zmniejszono częstotliwość aktualizacji z 240hz do 120hz, aby zmniejszyć liczbę przypadków maksymalnego ruchu myszy między klatkami gry

  • Dodano sprawdzanie \"Slap Back\", aby drążek nie wywołał przypadkowo obrotu w przeciwną stronę podczas agresywnego zatrzaskiwania.

  • Wszelkie pozostałe kąty zatrzasku są dozowane, gdy drążek powraca do zera. To dodatkowo redukuje \"skoki ruchu myszy\".

  • Dostosowano domyślny promień wewnętrzny, aby był niższy.

  • Naprawiono, że wartość tłumienia nie jest używana w prawidłowych zakresach


Niestandardowe filmy startowe


  • Steam Deck będzie teraz szukał niestandardowego filmu startowego i/lub animacji usypiania/wybudzania w ~/.steam/root/config/uioverrides/movies/

  • Pamiętaj, że musisz najpierw utworzyć ten folder

  • Potrzebny będzie format pliku webm, nie trzeba będzie przycinać wideo, nie trzeba będzie kombinować z css

  • Odtwarzaj niestandardowe animacje startowe na pełnym ekranie

hejto.pl

Komentarze (0)

Zaloguj się aby komentować