No, składanie #niepoprawnetoledo zacznę od inwestycji w chłodzenie. Chłodnica płynu była zmieniana jakoś w 2012 roku, ale widać po śladach że już puszcza. Natomiast skraplacz klimy nie był nigdy zmieniany, a klima przed demontażem była nieszczelna (po jakimś czasie czynnik znikał). Oprócz wymiany wszystkich oringów na OE oraz węża mającego ślad kontaktu z wentylatorem zmienią też ten skraplacz i naturalnie osuszacz. Kompresor zmieniłem wcześniej, bo poprzedni hałasował, a miałem zapas. Dodatkowo wpadają odchudzone wentylatory, które dzięki bardziej kompaktowej budowie zajmują mniej miejsca (z silnika ARL). A miejsca tego z przodu dowolnego silnika VR jest bardzo mało.


O ile skraplacz klimy to prosty temat, bo wpadnie Nissens i katalog dla każdego silnika pokazuje to samo, o tyle chłodnica wody to już bardziej zawiły temat. W oryginale, w silniku 2.3 AGZ była o wymiarach 650x414mm i grubości (o ile wymienili na tak samo grubą) 34mm. R32 ma wysokość 420mm. Były też chyba wersje 37mm. Pewnie też wpadnie Nissens, możliwie największy.


Problemem może być też pas przedni z ARL. Swój oddałem siorce po tym jak rozjebałem jej auto Ten pas ma przewidziane miejsce na centralny IC, ale inne mocowania dolne chłodnicy. Na etapie składania zdecyduję co z tym począć.


A tu ciekawostka:

W TT 8N, skąd pochodzi napęd, wersja DSG miała tez dodatkową chłodnicę z boku, którą mam kupioną. Mam też do tego kanał prowadnicy powietrza do intercoolera (z 1.9TDi) i muszę dorzeźbić, żeby to pasowało. Wymiary są zbliżone a ja umiem w spawanie plastiku. Oryginał dla Toledo 1M nie istnieje. W TT było to montowane z lewej strony. W 1M intercooler był z prawej i kierownica powietrza jest przewidziana na tę stronę. Znalazłem podobne rozwiązanie w Golfie 4 R32, i tam była magistrala wody przez całe auto z lewej na prawą. Niestety Golf R32 w DSG to biały kruk, bo wyszło zaledwie 500 egzemplarzy. I części do tego są niedostępne. Zresztą kierownica i tak by nie pasowała pod zderzak. Potem tylko kwestia przedłużenia węży. Z tym, że póki co odpuszczę tego moda, żeby nie przedłużać i nie dokładać sobie pracy. Poczeka do chwili jak już auto będzie na chodzie.


#mechanikasamochodowa #hobby #samochody #motoryzacja

b8ea80f2-a199-40c2-8653-eaae64b37b3f
cad90169-60c4-4907-8d42-181728e8eb4e
52aa2d5c-a074-472e-8c34-9d24967a7025
PanNiepoprawny userbar

Komentarze (0)

Zaloguj się aby komentować