chce się nauczyć pisac apki mobilne i wciąż się nie moge zdecydować na konkretna technologie :C
obecnie jestem react developerem, więc react native to tak praktycznie z marszu moglbym pisac, no ale to nadal react, nadal ten sam framework, jakies to chyba malo rozwijajace? idk
z drugiej strony chyba jedyne sensowne rozwiazanie to kotlin, gdzie ucze sie nowego jezyka, nowe koncepty, piszesz apki natywne i w koncu to nie ten sam JS i niby wszystko spoko, ale zanim zaczne pisac apki to troche minie, a i w pracy ostatecznie duzo bardziej zyskalbym na react native, no bo czesto szukaja z obydwoma, wiec i boost do zarobkow moglby byc lepszy, gdzie kotlin nie do konca da mi boost do zarobkow, za to da mi ewentualnie bezpieczenstwo, bo zawsze to dwa jezyki i duzo wiekszy wybor pracy w przyszlosci
eh no nie wiem, trudna decyzja -> macie jakies przemyslenia na temat tych dwoch technologii?
@najkk tworzę apki mobilne w RN od praktycznie początku jego istnienia, ma swoje wady (np. słaby DX w porównaniu do innych rozwiązań, upgrade wersji RN w projekcie może być bolesny, często autorzy paczek nie nadążają za zmianami w architekturze RN) i całą masę zalet, jeśli znasz Reacta to będzie to naturalne przejście (Kotlin ograniczy Cię wyłącznie do jednej platformy), multiplatformowy jest jeszcze Flutter i jeśli preferujesz podejście OOP bardziej od FP to możesz też rozważyć
tutaj się nie zgodzę, tworzenie apek mobilnych to nie tylko kod, to wiele bardziej złożony proces: musisz poznać guideliny Apple/Google, żeby aplikacja nie została odrzucona po wysłaniu do sklepów, musisz wiedzieć jak zautomatyzować proces releasu, czy budowania apki na potrzeby testów, musisz wiedzeć jak działają uprawnienia na iOS/Android (generalnie musisz poznać config projektów natywnych), a jeśli tworzyłbyś projekt z obsługą płatności to zabawy jest więcej w panelu Apple/Google niż w samym kodzie😆